جستجو

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌ المللی سنگ ایران گفت: ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در سیزدهمین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور محلات حضور دارند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا ، محمد حلاجیان افزود: ۹۵ درصد از این شرکت‌ها داخلی و بقیه نمایندگان کشورهای خارجی هستند.
وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تن سنگ کوپ از ۱۸ استان کشور در قالب ۳۰۰ معدن در این دوره از نمایشگاه به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: حضور بازدیدکنندگان از کشورهای هند، بنگلادش، ترکیه، ایتالیا، روسیه و کشورهای همسایه ایران در نمایشگاه سنگ قطعی و برای آنها ویزا صادر شده است.
حلاجیان با اشاره به وضعیت کرونا در کشور افزود: بازدیدکنندگان سیزدهمین دوره نمایشگاه سنگ ایران دعوتی هستند و بازدیدکنندگان غیرتخصصی نمی‌توانند در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه ۶ هزار نفر از دوازدهمین نمایشگاه سنگ بازدید کردند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه سنگ پس از تعطیلی ۲ ساله نمایشگاه ها در شرایط کرونا، انتظار می رود بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال افزایش پیدا کنند.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ادامه داد: دوره آموزشی در حوزه تخصصی سنگ به صورت حضوری و برخط در سیزدهمین نمایشگاه سنگ برگزار می شود.
حلاجیان، برگزاری سومین میز سنگ کشور با حضور فعالان و تشکل‌های حوزه سنگ، نمایندگان حوزه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مشکلات زنجیره تامین سنگ از معدن تا صادرات را از برنامه‌های دیگر این دوره از نمایشگاه بیان کرد.
وی گفت: اقدامات فرهنگی به منظور نزدیک سازی هنر و صنعت سنگ به صورت ویژه در سیزدهمین دوره نمایشگاه سنگ ایران انجام می‌شود.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران تصریح کرد: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامتی شرکت کنندگان در نمایشگاه، متراژ این دوره از نمایشگاه سنگ افزایش یافته است.
حلاجیان یادآور شد: نمایشگاه بین المللی سنگ محلات کارنامه درخشانی در سنوات قبل داشته و با توجه به اینکه محلات قطب مهم تولید سنگ‌های ساختمانی است، برگزاری این نمایشگاه در قلب ایران ظرفیتی موثر در بازتعریف سیاست‌های معدنی و بازاریابی سنگ های ساختمانی است.
نمایشگاه بین المللی سنگ در ۱۰ کیلومتری جاده محلات – نیم ور در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ نما در کشور است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک قرار دارد.
۷۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آن‌ها ۳۰ میلیون تن و میزان برداشت سالانه از این معادن ۲ میلیون تن است.
بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان درمحلات تولید می‌شود و ۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون مترمربع سنگ در محلات فعالیت دارد که ۱۳ درصد تولید کشور در این خطه انجام می شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.