جستجو

گیتس سرمایه گذاری خود را در سال 2015 به عنوان یک سازمان حامی برای توسعه انرژی پایدار و فناوری های سبز تأسیس کرد. وی گفت: برای جلوگیری از بلایای آب و هوایی ، یک انقلاب صنعتی جدید لازم است. گیتس گفت: “ما باید فناوری ها و محصولاتی را که باعث انتشار گازهای گلخانه ای نمی شوند به همان اندازه ارزان قیمت کنیم.


آرسلومیتال با بیل گیتس ۱۰۰ میلیون دلار در فناوری کربن زدایی سرمایه گذاری می کند. روز دوشنبه ۲۰ سپتامبر اعلام شد که آرسلومیتال در حال آماده سازی سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری از صندوق نوآوری خود در شرکتی است که توسط بیل گیتس ، موسس مایکروسافت ، برای توسعه فناوری های کربن زدایی تأسیس شده است.

سرمایه گذاری سنگین در فناوری کربن زدایی صنعت فولاد

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در بنیاد انرژی گیتس طی پنج سال از طریق صندوق نوآوری آرسلومیتال انجام می شود. در این قرارداد به منظور افزایش فناوری های مورد نیاز برای دستیابی به انتشار صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ تمهیدات جدی اندیشیده شده است. صندوق ایکس کرب در اوایل امسال برای سرمایه گذاری در فناوری کربن زدایی راه اندازی شد. انتقال به فولادسازی بدون کربن خالص را تسریع می کند.

ورود انرژی های تجدید پذیر به حوزه فولاد

سرمایه گذاری های انجام شده تا کنون شامل ۱۰ میلیون دلار در شرکت انرژی تجدیدپذیر هلیگون و ۲۵ میلیون دلار در توسعه فناوری ذخیره انرژی توسط فورم انرژی است. آرسیلومیتال چندین پروژه را در سراسر دارایی های اروپایی خود در تلاش برای کاهش انتشار کربن خود از فولاد سازی راه اندازی کرده است. فناوری کربن زدایی در این پروژه با جدیت دنبال می شود. تعدادی از این پروژه ها مستلزم وجود هیدروژن سبز در حجم کافی و با هزینه رقابتی هستند تا بتوان آنها را قابل اجرا کرد.

تاثیر عملکرد آرسلومیتال در کربن زدایی صنعت فولاد

آرسلومیتال که حدود ۵ درصد از فولاد جهان را تولید می کند. سال گذشته اعلام کرد که کاهش ۳۰ درصدی انتشار دی اکسید کربن را تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده است. فناوری کربن زدایی بازار فولاد را متحول خواهد کرد. ️آقای Aditya Mittal رئیس و مدیر ارشد مالی این شرکت پیش از سخنرانی در باره چالش کربن زدایی فولاد در یک کنفرانس در چهارشنبه هفته گذشته، تعهد و الزامات جدید را مطرح کرد.

آرسلومیتال پیشرو در فناوری کربن زدایی

رئیس آرسلومیتال در این خصوص اعلام کرده که تمام نقاط جهان باید به هدف انتشار صفر خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ همکاری ​​نمایند. وی گفت: ما به عنوان پیشروترین و برترین فولادساز جهان، باور داریم که این وظیفه و مسئولیت ماست. که هدایت تلاش ها برای فناوری کربن زدایی فرآیند تولید فولاد را برعهده بگیریم.

پروژه های آزمایشی آرسلومیتال در صنعت فولاد

آرسلومیتال دو پروژه آزمایشی شامل استفاده از هیدروژن برای تبدیل سنگ آهن به آهن و راهکارهای خنثی سازی کربن با استفاده از زیست تودهیا بیومس را دارد. پایدار از طریق جذب و ذخیره سازی کربن را در دست اجرا دارد. این شرکت همچنین سیاست های خاصی را برای رسیدن به هدف خنثی سازی کربن تعیین کرده است. به نظر می رسد که فناوری کربن زدایی به مسیر خوبی نزدیک شده است.

برنامه سرمایه گذاری گیتس در فناوری کربن زدایی

برنامه شرکت سرمایه گذاری گیتس در ابتدا بر چهار فناوری کربن زدایی تمرکز خواهد کرد. جذب مستقیم هوا ، هیدروژن سبز ، ذخیره انرژی طولانی مدت و سوخت پایدار مهم ترین محورهای اصلی این سرمایه گذاری هاست. آرسیلومیتال اعلام کرده “کاتالیست” یک مدل جدید برای چگونگی تأمین مالی ، تولید و اطمینان از پذیرش گسترده فناوری های پاک نسل بعدی توسط شرکت ها ، دولت ها و خیریه های خصوصی است.

ابتکار مهم در صنعت فولاد جهان

مدیر اجرایی آرسلومیتال در زمان اعلام این خبر گفت: “برنامه کتالیست نوآور و ضروری است. وی گفت: “این امر منابع مالی دولتی و خصوصی را با هدف پیگیری سریع استقرار پروژه هایی که می توانند کاهش قابل توجهی از کربن را ایجاد کنند ، گرد هم می آورد. برای آرسیلومیتال و صنعت فولاد ، این نوع ابتکار بسیار مهم است.

چالش محیط زیستی با شرکت های حوزه فولاد

فعالان صنعت فولاد می داند که چگونه کربن زدایی را باید برنامه ریزی کنند – در اصل ، چیزی که از دست رفته موجود بودن انرژی پاک با قیمت های رقابتی است که می تواند زمینه را برای سرعت بخشیدن به ما فراهم کند. به همین دلیل ، پس از بحث در مورد هدف پروژه کریستال با [گیتس] ، بسیار خوشحال شدیم که به عنوان یک شریک تجاری با یکدیگر همکاری میکنیم.

دستیابی به پروژه کربن زدایی کامل از صنعت فولاد تا سال ۲۰۵۰ نیاز به یک حرکت جهانی هماهنگ دارد. جهان تا به حال ندیده است.” آرسیلومیتال برنامه جامع خود را برای کربن زدایی دارد و اولین قدم این است که به هدف گروهی خود برای کاهش شدت انتشار گازهای گلخانه ای تا ۲۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ برسیم. اما مشارکت برای افزایش و تسریع پیشرفت بسیار حیاتی است. “

نگاه سرمایه گذاری بیل گیتس به حوزه فناوری کربن زدایی در صنعت فولاد

گیتس سرمایه گذاری خود را در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک سازمان حامی برای توسعه انرژی پایدار و فناوری های سبز تأسیس کرد. وی گفت: برای جلوگیری از بلایای آب و هوایی ، یک انقلاب صنعتی جدید لازم است. گیتس گفت: “ما باید فناوری ها و محصولاتی را که باعث انتشار گازهای گلخانه ای نمی شوند به همان اندازه ارزان قیمت کنیم. بنابراین کل جهان می تواند از عهده آنها برآید و به اهداف آب و هوایی ما برسد. وی افزود: “از طریق پروژه کاتالیست ، رهبران بخش های خصوصی و دولتی گرد هم می آیند تا بر فناوریهای حمایتی که برای دستیابی به تولید گازهای گلخانه ای صفر (کربن) در جهان حیاتی هستند. اما در حال حاضر بسیار گران هستند تا در مقیاس بزرگ استفاده شوند ، متمرکز شوند.”

وی گفت: “با هماهنگی سرمایه گذاری ها و هدایت آنها به سمت این فناوری های مهم ، می توانیم” حق بیمه سبز “آنها را کاهش دهیم و به آنها کمک کنیم تا سریعتر وارد بازار شوند ، بنابراین همه ما می توانیم به اهداف آب و هوایی خود برسیم.”

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.