جستجو

اندرو تی استوارت، مدیرعامل Hydrogen Optimized در خصوص استفاده از انرژی های خورشیدی عنوان کرد: با توجه به ماهیت وجودی خورشید و باد در همه جای جهان، همه معادن بدون اهمیت موقعیت مکانیشان این فرصت را دارند که برق سبز تولید نمایند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، استوارت افزود: به این ترتیب کربن را می توان از فرایند استخراج تا حد امکان حذف کرد و ارزش جدیدی برای معادنی که ‌مایل به محصولات سبز هستند، فراهم آورد .

مدیرعامل Hydrogen Optimized معتقد است برخی مکانها پتانسیل بیشتری برای این موضوع دارند اما در واقع برق سبز در همه جا قابل حصول است.

وی در سخنانش به حضور بیشتر فعالان معدنی در تولید سبز تاکید کرد؛ به طور مثال حوزه های فولاد و سنگ آهن که تولیدکنندگان را قادر به تولید محصولات سبز همچون اتومبیل سبز می کنند، در اولویت حضور در اقدامات این چنینی هستند. علاوه بر این استفاده از هیدروژن سبز برای تأمین کامیون های معدنی بزرگ بسیار جذاب به نظر می رسد، زیرا مینی ریگ ها برق را جمع آوری می کنند که تنها برای تولید هیدروژن سبز در این کامیونها نصب شده است.

وی گفت: یکی از زیبایی های هیدروژن این است که می توانید آن را به صورت محلی تولید کنید.

روشی کم هزینه با بازدهی بالا

استوارت خاطرنشان کرد: آنچه تا حد زیادی تغییر کرده است هزینه تولید برق سبز است؛ بویژه انرژی خورشیدی و بادی از ۲۰ تا ۲۵ سال پیش از گران ترین منابع الکتریسیته بودند اما امروزه نه تنها با هزینه ی کمتر بلکه به عنوان قابل استفاده ترین گزینه تبدیل شده اند. علاوه بر این تجدیدپذیرهای کم هزینه می توانند الکترولیز آب کم هزینه را در محلهای معدن که عموماً به آب مورد نیاز برای استخراج معادن دسترسی دارند ، ارائه دهند. PGM ها الکترولیزرهای غشایی تبادل کننده پروتون را که از آب هیدروژن سبز تولید می کنند ، کاتالیز می کنند.

مدیرعاملHydrogen Optimized می گوید: هیدروژن همچنین می تواند تامین کننده انرژی تجدیدپذیر باشد و اگر به مدل تجاری سوخت رسانی به این وسایل نقلیه معدنی بزرگ توجه کنید ، این یک کاربرد بسیار بالا برای هیدروژن است و بسیار جذاب به نظر می رسد. مهمتر از همه توانایی حذف کربن از فرایند استخراج را دارد.

به گفته استوارت ، این معدن قادر است معادن با کربن بالا را به معادن سبز تبدیل کند که محصولات سبز را می فروشند و به معادن پتانسیل تولید معادن سبز را می دهد.

استوارت ، که بر اهمیت جهان برای ایجاد ظرفیت اصلی جدید برق سبز در همه جا تأکید دارد ، گفت: مشتریان ممکن است بخواهند مثلاً سنگ آهن سبز بخرند زیرا می خواهند فولاد سبز بسازند و در ادامه آنها می خواهند آن فولاد سبز را به شرکت های خودروسازی بفروشند تا خودروهای سبز تولید نمایند ، در این شرایط نه تنها به دلیل جنبش آنها بلکه در نحوه تولید آنها نیز تاثیر خواهد داشت. یکی از زیبایی های هیدروژن این است که می توانید آن را به صورت محلی تولید کنید و این برای پر کردن خودروهای قدیمی بسیار منطقی است ، اما آنچه ما می بینیم یک بازار کاملا جدید است. هیدروژن را در جایی که به آن نیاز دارید بسازید و هزینه های زیرساخت را از بین ببرید ، تا جایی که می توانید فضای ذخیره سازی را کاهش دهید و این یک مدل تجاری متفاوت خواهد بود.

وی بر اهمیت بسیار مهم راه اندازی ظرفیت جدید برق سبز، در همه جا بدون تأخیر تأکید کرد.

طبق گزارشات موثق، معدن مسئول ۴ تا ۷ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در سطح جهان است که ۱ درصد از کل آن ناشی از انتشار کربن حوزه ۱ و محدوده ۲ از عملیات معدن و مصرف برق است.

استوارت گفت: ‌‏Hydrogen Optimized بر پل ارتباطی بین برق سبز و مواد شیمیایی صنعتی متمرکز شده است. آنچه ما انجام می دهیم تبدیل برق سبز و هیدروژن سبز است اما مهمتر از همه ، ما می توانیم صنایع را که عقب ماندگی دارند به رهبران ESG تبدیل کنیم. هدف شرکت ما این است که اولین کسی باشیم که به حدود ۱۰ گیگاوات الکترولیز آب می رسد زیرا ما در مقیاس بسیار بزرگ متمرکز شده ایم.

.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.