جستجو

تولید فولاد خام جهانی در ماه آگوست ۲٫۶۷ درصد در ماه کاهش یافت که ناشی از کاهش تولید چین بود. به نظر می رسد که کشورهای تولید کننده فولاد همگام با حرکت چین در بازار فولاد تولید خود را کاهش داده اند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، ادامه این روند سبب خواهد شد تا کارنامه تولید فولاد جهانی در سال ۲۰۲۱ کاهشی باشد. بازار فولاد هنوز به روزهای عادی قبل از پاندمی باز نگشته است.

گزارش انجمن جهانی فولاد از روند تولید فولاد خام جهانی

۶۴ کشور جهان که به انجمن جهانی فولاد یعنی ورلد استیل گزارش می دهند ماه گذشته ۱۵۶٫۸ میلیون تن تولید کردند. این انجمن در روز پنجشنبه ۲۳ سپتامبر این به روز رسانی را اعلام کرد. حجم تولیدات ماه آگوست از ۱۶۱٫۱ میلیون تن در ماه جولای ۱٫۴۰ درصد افت را ثبت کرده. این آمار به میزان ۱۵۹٫۱ در آگوست ۲۰۲۱ رسیده است. چین ، پیشروترین کشور فولادسازی جهان ، ۸۳٫۲ میلیون تن در آگوست تولید کرد. ایرن رقم که ۴٫۱۵ درصد از ۸۶٫۸ میلیون تن در جولای و ۱۳٫۲۴ درصد از ۹۵٫۹ میلیون تن در آگوست ۲۰۲۰ در آمارهای خود کاهش داشته است.

نگاه تحلیلگران به بازار فولاد خام بین المللی

کارولین تحلیلگر موسسه کپیتال اکونومیست در یادداشتی نوشت. با توجه به اینکه مقامات چین به طور فعالانه تولید پایین تر را تشویق می کنند. احتمال کاهش بیشتر تولید فولاد خام جهانی در ماه های آینده وجود دارد. مسلماً [تولید روزانه چین] در مقایسه با کاهش ۱۰٫۵۰ درصدی در ماه ژوئیه بهبود یافته بود. اما هنوز نشان می دهد که عوامل به صورت یکپارچه همه رکود در ماه ژوئیه را توضیح ندادند . دیدگاه ما را مبنی بر جدی بودن دولت در مهار تولید فولاد تقویت می کند. به نظر می رسد قیمت گذاری دستوری چین در بازار فولاد جهانی مهم ترین عامل در افت قیمت ها در بازار جهانی فولاد است.

ارزیابی روند بازار فولاد خام چین از نگاه آمار

میزان تولید ژانویه تا آگوست در چین ۷۳۳ میلیون تن بود. این رقم نسبت به ۸ ماه اول سال ۲۰۲۰ ۵٫۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. منابع گفتند که معاملات آتی کویل نورد گرم چینی اخیراً در نتیجه تقاضای کمتر از حد انتظار در ماه های اوج تابستان عقب نشینی کرده اند. داده های منتشر شده توسط این انجمن در روز جمعه ۲۴ سپتامبر نشان داد که کارخانه های عضو Cisa همچنان در اواسط ماه سپتامبر پس از کاهش تولید خود در ۱۰ روز ابتدایی این ماه، نرخ تولید فولاد خام، محصول زنجیره انتهایی فولاد و hot metal خود را همچنان کاهش داده‌اند.

بررسی میزان تولید فولاد خام آمریکا و مقایسه با فولاد خام جهانی

ایالات متحده ۷٫۵ میلیون تن فولاد خام در ماه آگوست تولید کرد که در ماه جولای ثابت ماند و ۲۶٫۸۰ درصد از ۵٫۹ میلیون تن در آگوست ۲۰۲۰ افزایش یافت. در سال جاری ، تولید ۵۷٫۱ میلیون تن ایالات متحده در مقایسه با ژانویه تا آگوست ۲۰۲۰ میزان ۱۹٫۵۰ درصد افزایش یافته است. کپیتال اکونومیست در یادداشتی اعلام کرده است که تولید در ایالات متحده در ماه اوت تثبیت شد و علائم اولیه این است که در سپتامبر نیز نسبتاً بدون تغییر بوده است. با وجود قیمت های بسیار بالا ، به نظر می رسد کارخانه های فولاد برای افزایش تولید با مشکل روبرو هستند.

فرصت بینظیر برای تولیدکنندگان فولاد هند

در میان ده کشور تولیدکننده برتر ، هند ۹٫۹ میلیون تن در ماه اوت تولید کرد که اندکی از ۹٫۸ میلیون تن در ماه جولای و ۸٫۲ درصد در سال افزایش یافته است.کارخانه های فولاد هند در پاسخ به تقاضای شدید صادرات ، تولید خود را افزایش می دهند. طبق گزارشات ، هند از تلاش های چین برای محدود کردن صادرات فولاد خود بهره مند شده است.

روند رو به رشد تولید فولاد خام در ژاپن

تولید ژاپن به میزان ۷٫۹ میلیون تن در ماه اوت اندکی از ۸٫۰ میلیون تن در ماه جولای کاهش یافت اما همچنان ۲۲٫۹۰ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به نظر می رسد که ژاپن مسیر متفاوتی از چین در تولید فولاد را در پیش گرفته است.

رشد تولید روسیه در شش ماه ابتدایی سال

تخمین زده می شود که روسیه ۶٫۳ میلیون تن تولید کرده است که نسبت به سال گذشته ۴٫۴۰ درصد افزایش داشته است. کره جنوبی ۶٫۱ میلیون تن تولید کرد که نسبت به سال قبل ۶٫۲۰ درصد افزایش داشت. آلمان حدود ۳٫۰ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال قبل ۶٫۷۰ درصد افزایش داشت.

رشد ۱۴ درصدی تولید فولاد خام برزیل

برزیل ۳٫۱ میلیون تن تولید کرد که نسبت به ماه ژوئیه ۳٫۰ میلیون تن و سالانه ۱۴٫۱۰ درصد افزایش داشت. تخمین زده می شود که ایران ۲٫۵ میلیون تن تولید کند که این میزان از ۲٫۶ میلیون تن در ماه جولای کاهش یافته و نسبت به سال گذشته ۸٫۷۰ درصد افزایش داشته است. سایر کشورهای تولید کننده فولاد نیز رفتاری شبیه به بازار چین داشته اند. ترکیه ۳٫۵ میلیون تن تولید کرد که از ۳٫۲ میلیون تن در جولای و ۷٫۱۰ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۰ بیشتر بود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.