جستجو

گروه تحقیقاتی بانک مرکزی امریکا کاهش ۴۵ درصدی قیمت سنگ آهن را در سال ۲۰۲۲ میلادی، به میزان ۹۱ دلار به ازای هر تن در پی کاهش تولید فولاد در چین پیش بینی کرده است. پیش از این پکن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، با محدودیت های تولید فولاد رو به رو شده است .


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، برای امسال BofA (Bank of America) نیز با کاهشی به میزان ۱۶.۶% قیمت را از ۱۸۸دلار در هر تن به ۱۵۷دلار پیش بینی کرده است.

تحلیلگران BofA در یادداشتی به این نتیجه رسیده اند که “سیاست چین، تولیدات فولاد را در بازه ی زمانی اگوست-دسامبر به تولید ۱۰ درصد مازاد بازار سنگ آهن تغییر داده اند. با وجود جلوگیری از تغییر این موضع سیاست ، ما دلیلی نمی بینیم که سنگ آهن با هزینه نهایی (حدود ۸۰ دلار در تن) معامله شود ، به ویژه در شرایطی که سیاست های “blue sky” در اوایل سال ۲۰۲۲ برای بازی های المپیک زمستانی چین ظاهر می شود.”

به گفته این بانک ، راهنمایی های اخیر وزارت محیط زیست کشور نشان می دهد که مقامات در آستانه المپیک سال آینده بر انتشار گازهای گلخانه ای متمرکز خواهند بود. به همین دلیل فولادسازان چینی سال ضعیف دیگری را در حوزه ی تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ پیش رو خواهند داشت. با تمامی ای این اطلاعات احتمال بازگشت تولید فولاد پس از المپیک وجود دارد اما تا آن زمان قیمت سنگ آهن همچنان تحت فشار خواهد ماند.

BofA پیش بینی می کند که به احتمال زیاد بازار جهانی سنگ آهن در سال آینده به مازاد تولید خواهد رسید.

این ابرشرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی معتقد است که قیمت سنگ آهن میتواند باری دیگر در ماه های اینده به ۷۰ دلار در هر تن کاهش یابد و منحنی هزینه را نیز کاهش دهد.

این بانک گزارش می دهد که تولید فولاد در چین در ماه اگوست ۱۲.۶ % کاهش یافته و پیش بینی می کند که تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۴ % نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.