جستجو

صادرات آهن خام از کشورهای مشترک المنافع با ارسال محموله از بنادر دریای سیاه افزایشی بود. صادرات این بخش طی هفته تا پنجشنبه ۲۳ سپتامبر با افزایش فروش به ایتالیا بهبود یافته است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، فست مارکت روز پنجشنبه قیمت آهن خام با درصد منگنز بالا ، صادرات ، بندر اصلی دریای سیاه و کشورهای مستقل مشترک المنافع را ۴۹۰ تا ۵۱۸ دلار در هر تن ارزیابی کرد. هفته گذشته نرخ معاملات این فراورده از ۴۹۰ تا ۵۰۵ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

نگاهی به آمار صادرات آهن خام در مبادی اروپایی

در روزهای اخیر چندین محموله صادرات آهن خام با منشاء اوکراین صورت گرفت. در مجموع حدود ۳۰،۰۰۰ تن ، به ایتالیا به ترتیب با قیمت ۵۴۸ دلار در هر تن cfr ، ۵۵۰ دلار در هر تن cfr و ۵۵۳ دلار در هر تن cfr ، معادل ۵۱۳ دلار در هر تن فوب ، ۵۱۵ دلار در هر تن فوب و ۵۱۸ دلار در هر تن صورت گرفت. یکی از خریداران اعلام کرد که این بالاتر از قیمت در سایر فروشگاه ها بود ، اگرچه ما نیاز به ذخیره مجدد داشتیم.

ارزیابی متال بولتن از معاملات آهن خام

ارزیابی قیمت فست مارکت برای آهن خام ، واردات ، cfr ایتالیا در روز پنجشنبه ۵۴۸-۵۵۳ دلار در هر تن بود. این محصول از ۵۳۰-۵۴۰ دلار در هر تن در هفته قبل رشد ۱۰ دلاری را تجربه کرده است. برآورد قیمت فست مارکت برای آهن بریکت ، بنادر cfr ایتالیا در روز ۲۳ سپتامبر ۴۶۰ دلار در هر تن بود که در مقایسه با ۴۷۰ دلار در تن در هفته قبل ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافته بود. صادرات آهن خام به ایتالیا می تواند رشد بیشتری را ثبت کند.

نگاهی به نبض بازار آهن خام در cis

هیچگونه فروش آهن خام به چین گزارش نشده است. منابع برآورد کردند که سطح بازار بین ۵۵۰-۵۵۵ دلار به ازای هر تن cfr یا نزدیک به ۴۹۰ دلار برای هر تن فوب مطابق با فروش اواخر هفته قابل پیش بینی خواهد بود. به گفته منابع ، خریداران بزرگ در ایالات متحده قیمت ۵۲۰-۵۲۵ دلار برای هر تن cfr معادل ۴۷۰ دلار برای هر تن فوب پیشنهاد می دهند. این امر برای صادرکنندگان در کشورهای مستقل مشترک المنافع و توزیع کنندگان در این کشور غیر قابل اجرا خواهد بود. یک فروش تحت توافق بلند مدت برای ایالات متحده کمی بالاتر از ۵۴۰ دلار در هر تن cfr معادل ۴۹۰ دلار در هر تن فوب شنیده شد.

تخمین قیمت آتی سنگ آهن خام در بازارهای جهانی

ارزیابی برای آهن خام کم منگنز ، صادرات ، بندر اصلی دریای بالتیک ، 560-580 دلار در هر تن در روز پنجشنبه بود که ۲۰ دلار در هر تن از ۵۸۰-۶۰۰ دلار در هر تن در هفته قبل کاهش یافته است. یک معامله خرد با قیمت ۵۶۰ دلار در هر تن رصد گردید. اگرچه این معامله سطح بازار را نشان نمی دهد. منبع دیگری سطح بازار را ۵۸۰ دلار برای هر تن فوب تخمین زده است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.