جستجو

طی 5 ماه اول امسال از بین 12 محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی تولیدی در کشور، تولید 6 محصول در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فارس، بررسی وضعیت تولید 12 محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نشان می‌دهد، تولید 6 محصول شامل فولاد خام، محصولات فولادی، آلومینا، کنسانتره زغال سنگ، سیمان و چینی بهداشتی در مقایسه با 5 ماهه اول سال قبل با افت همراه بوده است. در عین حال تولید 6 محصول شامل کاتد مس، شمش آلومینیوم، کاشی و سرامیک، شیشه جام، ظروف شیشه‌ای و ظروف چینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بر این اساس، تولید فولاد خام طی 5 ماهه اول امسال 10 میلیون و 882 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.8 درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت 9 میلیون و 856 هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده که نسبت به 5 ماهه اول سال قبل 10.6 درصد افت داشته است.

سیمان نیز از جمله محصولاتی بوده که طی 5 ماهه امسال افت تولید 10.6 درصدی را تجربه کرده، به طوری که تولید این محصول معادل 26 میلیون و 433 هزار تن بوده است. در مورد چینی بهداشتی نیز باید به افت تولید 13.2 درصدی این محصول طی 5 ماه اول سال 1400 اشاره کنیم. در این مدت 40 هزار تن چینی بهداشتی در کشور تولید شده است.

بررسی آمار تولید محصولات معدنی طی 5 ماهه اول امسال نشان دهنده رشد 30.6 درصدی تولید شمش آلومینیوم است به طوری که در این مدت 222 هزار تن از این محصول در کشور به تولید رسید. تولید شیشه جام نیز در 5 ماهه اول امسال 548 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.5 درصد رشد داشته است.

همچنین در این مدت تولید ظروف چینی با رشد 10.7 درصدی نسبت به 5 ماهه اول سال قبل به 24 هزار تن رسید.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.