جستجو

روز گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین بیش از 5 درصد رشد داشت. قیمت میلگرد و ورق گرم نیز در چین به دلیل کاهش تولید ناشی از قطعی های برق بالا رفت. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 119.31 دلار هر تن سی اف آر چین ثبت شده که نسبت به جمعه اخیر نیز 7.2 درصد بالا رفته است. از ماه مارس تاکنون صنایع چین با محدودیت های مصرف و قطعی های برق روبرو بوده اند. حال بحران بدهی اورگراند ، چالش های بخش انرژی چین در نرسیدن به اهداف اولیه و ممنوعیت ارزهای دیجیتال و همچنین سیاست فریبکارانه فدرال رزرو در هفته گذشته بازارها را متزلزل کرده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، تحلیلگران معتقدند رشد قیمت اخیر سنگ آهن تنها تصحیح قیمت پس از ریزش های اخیر بوده و با توجه به وضعیت تقاضا پایدار نیست. نرخ بهره وری فولادسازان چینی هفته گذشته از 83.74 درصد به 82.06 درصد رسید. فشارهای کاهش تولید فولاد هم کاهش نیافته و دولت از مناطق بیشتری در اطراف پکن خواسته تولید فولاد را کاهش دهند تا در المپیک زمستانه هوای پاک تری داشته باشند.

از طرفی قیمت میلگرد در بازار چین یک درصد رشد داشته 861 دلار شده و ورق گرم با 0.6 درصد بهبود 866 دلار هر تن ثبت شده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.