جستجو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمی‌توان سیمان را برای مدت طولانی و بیش از چند ماه در انبارها ذخیره کرد،گفت: برق پایدار و مستمر واحدهای تولیدی در زمستان باید تامین شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمی‌توان سیمان را برای مدت طولانی و بیش از چند ماه در انبارها ذخیره کرد،گفت: برق پایدار و مستمر واحدهای تولیدی در زمستان باید تامین شود.

الهویردی دهقانی با اشاره به ضرورت تامین برق موردنیاز واحدهای سیمانی و فولادی در زمستان، گفت: تولید سیمان بیش از نیاز داخل است بنابراین نابسامانی بازار این کالا در ماه‌های گذشته را باید ناشی از بی‌تصمیمی و عدم برنامه‌ریزی دانست.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که قطعی برق واحدهای تولیدی به ویژه فولاد و سیمان، موجب کاهش تولید و عرضه در بازار و در نتیجه افزایش قیمت این محصولات شد، باید برای جلوگیری از تکرار این نابسامانی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان سیمان را برای مدت طولانی و بیش از چند ماه در انبارها ذخیره کرد، بر تامین برق پایدار و مستمر واحدهای تولیدی تاکید و ادامه داد: خاموشی‌های بی حساب و کتاب در تابستان امسال، موجب ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شد.

دهقانی با تاکید بر این نکته که تامین برق پایدار برای فعال نگه داشتن خطوط تولید کارخانه‌های سیمان و فولاد ضروری است، اضافه کرد: اگر برق بصورت پایدار و مستمر و به میزان لازم برای فعال کردن همه بخش‌های مورد نیاز تولید در این واحدها تامین نشود، تولیدی صورت نمی‌گیرد در نتیجه افزایش قیمت سیمان و فولاد دور از انتظار نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: گرم کردن کوره این واحدها برای تولید، در صورت تامین برق مورد نیاز، زمانبر است، بنابراین اگر برق بصورت پایدار و مستمر تامین نشود، نه تنها تولیدی انجام نمی‌شود بلکه سرد و گرم شدن کوره و شوک حرارتی که به آن وارد می‌شود نیز موجب تحمیل خسارت و هزینه تعمیر کوره‌ها به واحدهای تولیدی می‌شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.