جستجو

کاهش بیشتر فعالیت کارخانه های فولادسازی چین به دلیل کمبود برق ، ممکن است تقاضای واردات بیلت و قراضه را در این کشور مختل کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، محدودیت های سختگیرانه در چین موجب شد تعدادی از فولاد سازان و کوره های قوس الکتریکی در استانهای مهمی مانند جیانگ سو ، یوننان و ژجیانگ در اوایل ماه جاری تولید را به شدت کاهش دهند یا به طور کلی تعطیل شوند. اما بدتر شدن اوضاع قطعی برق در سراسر این هفته باعث ترس از تعطیلی بیشتر کارخانه ها شده است.

کمبود برق از جنوب چین به شمال چین گسترش یافته و این قطعی برق بر همه صنایع تولیدی و نه فقط فولاد تأثیر می گذارد.

باید دید هفته های آتی این کمبود برق چه اثراتی بر قیمت فولاد در چین می گذارد. قیمت انرژی در سطح دنیا صعودی است که موجب کمبود برق در چین هم شده است. این امر قطعا بر بازار سنگ آهن اثر می گذارد ولی هنوز زود است در مورد اثر آن بر قیمت فولاد نظر دهیم چون مسئله تقاضای مصرف کننده های نهایی نیز فاکتور دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.