جستجو

روند نزولی قیمتی در بازار قراضه همچنان پابرجاست و این محصول در ابتدای هفته جاری بازهم شاهد ریزش قیمتی در بازار بود. اما در این میان زغالسنگ درحال ورود به کانال ۴۰۰ دلاری بوده و رشد شتابان قیمتی این محصول در ابتدای این هفته کاملا مشهود بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین، قیمت قراضه وارداتی از امریکا در ابتدای این هفته یک دلار ارزانتر شد و از ۴۴۰ دلار به ۴۳۹ دلار بر هر تن رسید. قراضه وارداتی از اروپا نیز با ریزش ۶ دلاری قیمت از ۴۳۵ دلار برهرتن به ۴۲۹ دلار برهرتن قیمت گذاری شد. در این میان بیشترین افت قیمتی مربوط به قراضه وارداتی از حوزه بالتیک بود که از ۴۴۰ دلار به ۴۳۳ دلار رسید و ۷ دلار ارزانتر شد.

اما در کنار قراضه، سنگ‌آهن به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه تولید فولاد این هفته را با شرایط بهتری آغاز کرد. به این شکل که سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد از ۷۳ دلار به ۸۳ دلار برهرتن رسید و ۱۰دلار گران شد؛ سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد هم با رشد ۷ دلاری قیمت از ۱۲۶دلار به ۱۳۳ دلار برهرتن قیمت گذاری شد. در این میان تنها سنگ‌آهن با عیار ۶۲درصد بود که با ریزش ۱۲دلاری قیمت مواجه شد و از ۱۱۴ دلار به ۱۰۲ دلار بر هر تن رسید تا همچون سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد به سمت خارج شدن از کانال ۱۰۰ دلاری برود.

گفته می شود یکی از دلایل نوسانات اخیر در بازار سنگ‌آهن، کاهش تولید فولاد، همچنین ضعف در بازار مسکن بوده که منجر به ریزش قیمتی سنگ‌آهن شده است.

زغالسنگ هم همچنان با قدرت تمام روند روبه رشد قیمتی خیره کننده خود را دنبال میکند. تا جایی که در ابتدای این هفته نرخ زغالسنگ FOB استرالیا از ۳۶۰دلار به ۳۹۲.۴دلار برهرتن رسید و ۳۲.۴ دلار گرانتر شد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.