جستجو

امروزه مهمترین مساله چین تامین انرژی می باشد. قطعی برق در بسیاری از مناطق چین به دلیل کمبود انرژی محصول عدم دسترسی به منابع پایدار انرژی است کمبود برق باعث شده که دولت های محلی با افزایش تقاضای ذغال سنگ روبرو شده اند در نتیجه قیمت این کالا افزایش پیدا کرده است عامل اصلی این مشکل سیستم برق رسانی است که با یارانه های وسیع دولتی تامین می شود از آنجا که این سیستم به صورت کمونیستی اداره می شود تلاش می کند تا فشار مصرف را کاهش دهد بنابراین وقتی قیمت سوخت افزایش می یابد سیستم باید تفاوت قیمت سوخت را با انرژی که به قیمت ثابت می فروشد تامین کند در نتیجه زیان بزرگی را متحمل می شود . عاقبت کار هم توقف تولید الکتریسیته و قطع برق است که امروزه دامن گیر چین شده و معلوم نیست این کشور بتواند به راحتی از آن نجات یابد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، مساله “امنیت انرژی” معیار مهمی برای ارزیابی قدرت استراتژیک یک کشور است . چین از ذخایر نفتی و ذغال سنگ زیادی برخوردار است ولی برای مقابله با کربن برداشت ذغال سنگ را محدود کرده است در مورد نفت ، منابع این کشور برای تولید برق کافی نیست به همین دلیل سیاست “کمربند و جاده” را دنبال می کند چون برای واردات نفت باید به دریا متکی باشد به همین دلیل جزایر مختلفی را بطور مصنوعی در دریا ایجاد می کند تا خطوط ساحلی خود را وسعت داده باشد از طرف دیگر چین به دنبال تامین نفت و گاز از روسیه است ولی این مشکل به سادگی و با سرعت برطرف نمی شود .

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.