جستجو

بالانس صادرات و واردات آهن خام CIS باعث شد تا نه واردکنندگان بخواهند آهن خام را خریداری کنند و نه صادر کنندگان آن را بفروشند. زیرا خریداران قبلا انبارهای خود را پر کرده و نیازی به شارژ مجدد ندارند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، بازار صادرات آهن خام CIS در طول هفته تا پنجشنبه ۳۰ سپتامبر با کاهش فعالیت های تجاری آرام بود.

صادرات آهن خام CIS

Fastmarkets روز پنجشنبه قیمت صادراتی آهن خام منگنز بالای CIS را ۴۹۰-۵۱۵ دلار در هر تن ارزیابی کرد که از ۴۹۰-۵۱۸ دلار به ازای هر تن هفته قبل افزایش یافت. چندین منبع گفتند که فروش آهن خام اوکراین به چین احتمالاً با قیمت ۵۵۰-۵۶۰ دلار به ازای هر تن cfr یا حدود ۴۹۰ دلار برای هر تن فوب انجام می شود.

یکی از معامله گران بین المللی بیان کرد: “خرید در بازار چین کند شده است. زیرا معامله گران بزرگ از رشد بیشتر بازار اطمینان ندارند.”

هیچ فروش جدیدی به ایالات متحده که خریداران اصلی اصلی آهن خام هستند گزارش نشده است. پیشنهادات عرضه کنندگان در ایالات متحده بین ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار در هر تن cfr شنیده شد. این مقدار ۲۰ تا ۲۵ دلار برای هر تن بالاتر از سطح قابل اجرا برای خریداران بزرگ بود. در ترکیه ، پیشنهادات آهن خام CIS در محدوده ۵۳۰-۵۴۰ دلار به ازای هر تن cfr یا نزدیک به ۵۰۵-۵۱۰ دلار برای هر تن فوب گزارش شده است. این مقدار ۲۰-۲۵ دلار به ازای هر تن بالاتر از قیمت پیشنهادی مصرف کنندگان بزرگ بود.

یک معامله گر دیگر اذعان داشت: “در حال حاضر هیچ کس واقعاً قصد فروش ندارد ، زیرا تعداد زیادی از آنها به چین و سایر بازارها فروخته شده است و هیچکس واقعاً نیازی به خرید ندارد ، زیرا خریداران زودتر اقدام به ذخیره سازی کرده اند. به همین دلیل است که شکاف بین پیشنهادات تامین کنندگان و خریداران بسیار زیاد است.”

در ایتالیا ، جایی که آخرین رزرو مواد اولیه اوکراین در اواخر سپتامبر با قیمت ۵۴۸-۵۵۳ دلار به ازای هر تن cfr انجام شد ، سطح قابل اجرا برای خریداران به ۵۳۵-۵۴۰ دلار برای هر تن cfr یا حدود ۵۰۰-۵۰۵ دلار برای هر تن فوب کاهش یافت.

به گفته یکی از منابع ، تامین کنندگان قیمت زیر ۵۵۰ دلار در هر تن cfr یا ۵۱۵ دلار در هر تن فوب را که متوسط ​​قیمت آخرین رزروها است ، کاهش نمی دهند. ارزیابی قیمت Fastmarkets برای واردات آهن خام ایتالیا در روز پنجشنبه ، ۵۴۰-۵۵۰ دلار در هر تن بود ، در مقایسه با ۵۴۸-۵۵۳ دلار در هر تن هفته قبل. ارزیابی صادرات آهن خام منگنز پایین CIS بدون تغییر در ۵۶۰-۵۸۰ دلار در هر تن در روز پنجشنبه اعلام شد. هیچ فعالیتی در بازار صادرات گزارش نشده است. زیرا تامین کنندگان منطقه ترجیح می دهند بر بازار محلی و فروش سایر محصولات تمرکز کنند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.