جستجو

مسیر معتبر رسیدن به کربن صفر می بایست شامل پایان جنگل زدایی و تخریب اکوسیستم های طبیعی به علاوه کاهش انتشارات مرتبط با تولید کشاورزی و سیستم های غذایی باشد. در حقیقت، اکثر سناریوهای انتشار صفر کربن شامل حذف قابل توجهی از کربن از اتمسفر از طریق جنگلکاری و احیای اکوسیستم می شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، سیاست های اصلاح کاربری اراضی به دلایل زیست محیطی می تواند به دستیابی به سایر اهداف توسعه پایدار و تنوع زیستی کمک کند. هرگونه تأمین مالی در این بخش باید طوری طراحی شود که نه تنها برای آب و هوا، بلکه برای حفظ طبیعت و نیازهای اقتصادی، فرهنگی و معنوی جامعه بشری نیز مفید باشد.

راه حل های طبیعی آب و هوا شامل فعالیت هایی در زمینه حفاظت از طبیعت، احیای زمین های تخریب شده و مدیریت پایدار سیستم های تولید کشاورزی و جنگلداری است. به عنوان مثال، سیستم های جنگلداری می تواند اقتصاد مقاومتی را برای کشاورزی ایجاد کند، پروژه های مرمت می تواند آثار حوادث شدید بارندگی و سیل را کاهش دهد و معرفی سیستم های حریق می تواند خطر آتش سوزی های فاجعه بار را کاهش دهد.

در این راستا بیش از یک دهه است که سرمایه گذاری جهت احداث جنگل های جدید در جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه انجام شده، این در حالی است که سرمایه گذاری های بیشتر برای تضمین مشارکت جامعه، آموزش و فرصت های اقتصادی و همچنین حفاظت از حیات وحش و حفاظت از مناطق با ارزش همچنان مورد نیاز است.

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.