جستجو

در پی ثبات شاخص قیمتی محصولات تخت فولادی، بازار معاملات مسکوت ماند. از آنجا که خریداران انتظار اعلام قیمت های پایین تری دارند، تمایل چندانی برای معاملات احساس می شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در پی ثبات شاخص قیمتی محصولات میانی همچون اسلب دریای سیاه ، بازار معاملات مسکوت ماند. از آنجا که خریداران انتظار اعلام قیمت های پایین تری دارند، تمایل چندانی برای معاملات احساس می شود.

قیمت اسلب صادراتی کشورهای مشترک المنافع در طول هفته تا دوشنبه ۴ اکتبر ثابت ماند. که این موضوع باعث محدود شدن فعالیت های تجاری شد.

قیمت معاملاتی حوزه دریای سیاه، همچنان در محدوده ۶۷۰-۶۸۰ دلار به ازای هر تن فوب بود که نسبت به هفته گذشته ثابت ماند. لذا در پی کاهش قیمتی فولاد تخت، خریداران اصلی اروپایی و ترکیه ای از خرید یا رزرو محموله امتناع می کنند.

شاخص قیمتی ورق داخلی ، ۴۰-۸ میلی متری ، جنوب اروپا ۸۷۰-۸۸۰ یورو (۱۰۰۹-۱۰۲۰ دلار) در تن در ۲۹ سپتامبر بود که ۱۰ تا ۲۰ یورو به ازای هر تن نسبت به ازای هر تن در هفته قبل کاهش یافت.

شاخص قیمتی کویل نورد گرم فولادی (HRC) ، صادرات ، بندر اصلی فوب ترکیه در ۱ اکتبر ۸۸۰-۹۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۲۴ سپتامبر کاهش داشت.

به نقل از منابع علاوه بر کاهش قیمت، سهام انواع محصولات فولادی مسطح در کشور همچنان بالا است. به همین دلیل هیچ کس مشتاق خرید اسلب نیست.

بازار آسیا اسلب فولادی هم چنان در سکوت

بازار آسیا نیز برای تامین کنندگان اسلب دریای سیاه نیز مسکوت ماند. چرا که خریداران انتظار تخفیف قابل توجهی از طرف آنها را دارند. همه این دلایل باعث شده که هیچ پیشنهاد جدیدی در این منطقه به گوش نرسد.

با این حال ، محموله اسلب ۴۰،۰۰۰ تن روسیه در روز پنجشنبه ۳۰ سپتامبر با قیمت ۷۳۰ دلار به ازای هر تن به چین فروخته شد.

به نقل از منابع، اگر این محموله از حوضه دریای سیاه بود، این قیمت به ازای هر تن فوب دریای سیاه حدود ۶۳۰ دلار بود.

شاخص قیمت اسلب صادراتی ، دریای سیاه ، ۶۷۰-۶۸۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه در ۴ اکتبر اعلام شد.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.