جستجو

با اینکه تقاضا برای میلگرد فولادی CIS از طرف کشورهای خارجی کاهش یافت ، اما تقاضای داخلی خوب بود که دلیل آن آب و هوای مساعد و آفتابی اعلام شد. کاهش تقاضای کشورهای خارجی و قیمت های پایین تر ترکیه منجر به کاهش قیمت صادراتی میلگرد فولادی CIS شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، قیمت میلگرد صادراتی فولادی CIS در هفته منتهی به دوشنبه ۴ اکتبر پس از کاهش مجدد پیشنهادات کارخانه ها به دلیل کاهش تقاضا و رقابت با تامین کنندگان ترکیه ، کاهش یافت.

میلگرد فولادی CIS

ArcelorMittal Kryvyi Rih (AMKR) ، اصلی ترین تامین کننده میلگرد فولادی اوکراین ، این محصول را با قیمت ۶۸۰-۷۱۰ دلار به ازای هر تن فوب پیشنهاد کرد که نسبت به هفته قبل ۱۰ دلار به ازای هر تن کمتر بود.

یک کارخانه به Fastmarkets گفت: “ما قیمت ها را به دنبال کاهش قیمت کارخانه های فولاد بلاروس (BMZ) و تامین کنندگان ترکیه کاهش دادیم. در حال حاضر پیشنهادات ترکیه ۶۵۰ دلار در هر تن فوب است.”

پیشنهادات BMZ مطابق با AMKR با قیمت ۶۸۰ دلار در هر تن فوب شنیده شد. به گفته یک کارخانه اوکراینی ، در اروپا ، مواد با قیمت ۶۵۵ یورو (۷۵۹ دلار) در هر تن عرضه شد. در همین حال ، مواد روسی از Abinsk Electric Steel Works (AESW) با قیمت ۷۲۰-۷۲۵ دلار به ازای هر تن فوب در دسترس مشتریان بود که ۴۳-۴۵ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش یافته بود. این میزان برای مشتریان خارجی بسیار زیاد بود ، اما تامین کنندگان روسی همچنان از تقاضای خوبی در بازار محلی برخوردار بودند و بنابراین عجله ای برای صادرات نداشتند.

یک معامله گر مستقر در روسیه به Fastmarkets گفت: “آب و هوا در روسیه خشک و آفتابی است. بنابراین تقاضا دوباره بهبود یافته است.”

یکی دیگر از تأمین کنندگان روسی ، فولاد تولا ، اظهار کرد که در بازارهای صادراتی میلگرد فولادی CIS حضور دارد و منتظر بازگشت چین از تعطیلات ملی یک هفته ای است.
برآورد قیمت هفتگی Fastmarkets برای صادرات میلگرد فولادی CIS در هفته ۱۰-۲۰ دلار در هر تن کاهش یافت و به ۶۸۰ دلار در هر تن رسید.

سیم مفتول

در بخش سیم مفتول ، قیمت ها تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند. به گفته معامله گران محلی ، AESW پیشنهادات خود را در محدوده ۷۶۰-۷۶۲ دلار در هر تن حفظ کرده است. در همین حال ، AMKR پیشنهادات خود را در محدوده ۷۹۰-۸۱۰ دلار برای هر تن فوب دریای سیاه حفظ کرد.

یک بازرگانی اروپایی اظهار کرد: “AMKR می تواند برخی از فروش های خود در اروپا را در انتهای محدوده قیمتی انجام دهد. زیرا اوکراین هنوز کل سهمیه ۹۸٫۰۵۷ تنی خود را برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ در اختیار دارد. “
ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای صادرات سیم مفتول فولادی CIS در روز دوشنبه ۴ اکتبر بدون تغییر در ۷۶۰-۷۹۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه اعلام شد.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.