جستجو

نگاهی بر مصرف ظاهری فولاد میانی در ۵ ماهه نخست امسال نشان از افت ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد؛ آهن اسفنجی هم به عنوان یکی از مواد اولیه مهم در صنعت فولادسازی با کاهش ۷ درصدی در مصرف ظاهری مواجه شده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین، فولاد به عنوان پایه صنعت هرکشور به شمار آمده و به میزان مصرف آن(ظاهری یا حقیقی) وابسته است. در این راستا می‌بینیم که مصرف ظاهری بیلت و بلوم در ۵ ماهه نخست امسال با رشد منفی ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شده است.(میزان مصرف در ۵ ماهه ۹۹ به مقدار ۵۸۵۲ هزار تن بوده و امسال به ۴۴۴۶ هزار تن رسیده است.)

اسلب به عنوان یکی از محصولات مهم در صنعت فولاد کشور نیز با افت ۲۳ درصدی در مصرف ظاهری مواجه شده چراکه میزان مصرف ظاهری این محصول در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۴۲۹۲ هزار تن بوده اما امسال با کاهش مصرف به ۳۳۰۵ هزار تن رسیده است.

در مجموع می‌توان گفت میزان مصرف فولاد میانی در ۵ ماهه نخست ۹۹ برابر با ۱۰۱۴۴ هزار تن بوده و امسال به ۷۷۵۱ هزار تن رسیده و در نهایت شاهد افت ۲۴ درصدی در مصرف ظاهری این بخش از محصولات فولادی هستیم.

آهن اسفنجی هم در کنار محصولات فولادی یادشده با رشد منفی ۷ درصدی در مصرف ظاهری مواجه شده و از ۱۲۷۱۴ هزارتن مصرف در ۵ ماهه سال گذشته به ۱۱۸۷۰ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.