جستجو

تحلیلگران استرالیا اخیرا اظهار داشتند که انتظار دارند قیمت سنگ آهن تا اواخر سال 2021 به 150 دلار هر تن برسد و پس از آن تا پایان سال 2022 به 93 دلار هر تن کاهش یابد. پیش بینی های قبلی قیمت را تا پایان سال 2022 حدود 109 دلار هر تن سی اف آر چین برآورد کرده بودند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، افت تقاضا در بازار داخلی چین به دلیل رکود ساخت و ساز و سیاست های دولت موجب کاهش قیمت سنگ آهن شده است. این سیاست های دولت بر تقاضای فولاد نیز اثرات منفی داشته است. یک عامل اصلی بهبود تقاضای فولاد چین در نیمه نخست سال 2021 کمک های مالی دولت برای مقابله با رکود حاصل از پاندمی کرونا بود که شامل رشد 30 درصدی در سرمایه گذاری های زیرساختی نسبت به سه ماه نخست سال قبل بود. ولی حال دیگر خبری از این بسته های حمایتی نیست. آخرین متوسط قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 1.7 درصد رشد داشته 117.12 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.