جستجو

آرسلور میتال یکی از بزرگترین فولادسازان جهان تا سال ۲۰۲۵ میلادی فولادسبز (بدون انتشار کربن) تولید خواهد کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نیوز ، آرسلور میتال یکی از بزرگترین فولادسازان جهان تا سال 2025 میلادی فولادسبز (بدون انتشار کربن) تولید خواهد کرد.

آرسلور میتال ArcelorMittal به عنوان یکی از بزرگترین فولادسازان جهان در نظر دارد هیدروژن سبز را جایگزین زغال سنگ در فرآیند تولید فولاد خود قراردهد. این شرکت اعلام کرد برنامه احداث کارخانه فولادسازی بدون کربن را در دست اقدام دارد.

در این راستا نیز به تازگی با دولت اسپانیا تفاهم نامه همکاری به منظور سرمایه گذاری مشترک یک میلیارد یورویی در این پروژه جدید امضا کرده است. پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی یک میلیون و 600 هزار تن فولاد با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه انتشار دی اکسید کربن در این کارخانه تولید شود.

سالانه حدود یک میلیارد و 800 میلیون تن فولاد در سرتاسر جهان تولید می شود که تقریبا دو برابر این میزان آلایندگی دی اکسیدکربن صورت می گیرد

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.