جستجو

به توجه به اینکه کشور چین یک دوره تعطیلات روز ملی از ۱ تا ۷ اکتبر را پشت سر گذاشته است، قیمت محصولات فولادی در این مدت تقویت شده است. همچنین قیمت سنگ آهن هم که ماده اولیه فولاد سازی است افزایش یافته است. در نتیجه قیمت کویل نورد گرم فولادی چین با افزایش همراه بوده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن قیمت کویل نورد گرم فولادی چین در روز جمعه ۸ اکتبر در مقایسه با آخرین روز معاملاتی قبل از تعطیلات عمومی یک هفته ای به شدت افزایش یافت. منابع خبری اعلام کردند که این افزایش قیمت به دلیل ادامه محدودیت های تولید و جهش قیمت سنگ آهن انجام شده است.

کویل نورد گرم فولادی داخلی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز جمعه ۸ اکتبر در محدوده ۵،۸۲۰-۵،۸۷۰ یوان (۹۰۳-۹۱۰ دلار) به ازای هر تن بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین نسبت به روز قبل با افزایش ۸۰-۱۰۰ یوان به ازای هر تن همراه بود.

طبق ارزیابی هفتگی Fastmarkets شاخص کویل نورد گرم فولادی داخلی در شمال چین (تانگشان) در روز جمعه ۸ اکتبر در محدوده ۵،۷۸۰-۵،۸۰۰ یوان (۸۹۶-۸۹۹ دلار) به ازای هر تن قیمت گذاری شد. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین نسبت به هفته قبل حدود ۶۰ یوان به ازای هر تن افزایش یافت.

فعالان بازار اعلام کردند بیشترین قرارداد تجاری کویل نورد گرم فولادی که در بورس آتی شانگهای معامله می شد ، بلافاصله پس از بازگشایی معاملات در روز جمعه ۸ اکتبر ، بالاترین سطح چهار هفته ای را به ثبت رساند. به نقل از منابع خبری این بالاترین سطح قیمت برای قرارداد تجاری کویل نورد گرم فولادی حدود ۵،۸۹۳ یوان به ازای هر تن بود. متال بولتن علت افزایش قیمت را تقویت شدن قیمت محصولات فولادی در تعطیلات روز ملی از ۱ تا ۷ اکتبر اعلام کرده است.

یک تحلیلگر مستقر در شانگهای نقل کرد: خوش بینی بازار در روز جمعه ۸ اکتبر باعث افزایش قیمت کویل نورد گرم فولادی چین شد. این افزایش قیمت در میان علائم نشان دهنده کاهش محدودیت های تولید ناشی از کمبود برق و عجله دولت های محلی برای دستیابی به اهداف کاهش مصرف انرژی شد.

در این میان متال بولتن در روز جمعه ۸ اکتبر نقل کرد که احساسات بازار همچنین با افزایش کمتر از حد انتظار سهام در تعطیلات همراه شده است. داده های یک ارائه دهنده اطلاعات اصلی محلی نشان داد که مقدار کویل نورد گرم فولادی موجود در اختیار معامله گران و کارخانه ها در هفته منتهی به روز پنج شنبه ۷ اکتبر حدود ۱۱۴،۳۰۰ تن افزایش یافت و به ۳٫۷ میلیون تن رسید.

چندین منبع خبری گزارش دادند انتظارات ناشی از بهبود مداوم تقاضا نیز به خوش بینی بازار کویل نورد گرم فولادی در روز جمعه ۸ اکتبر افزوده است.

یک تحلیلگر دیگر مستقر در شانگهای بیان کرد که قیمت های آتی سنگ آهن نیز باعث افزایش قیمت فولاد و محصولات فولادی در روز جمعه ۸ اکتبر شده است. زیرا به نقل از منابع خبری سنگ آهن اصلی ترین ماده اولیه فولادسازی است و تغییرات قیمتی آن به شدت بر قیمت کویل نورد گرم فولادی تاثیر می گذارد.

فعالان بازار اعلام کردند پیش بینی می شود که کارخانه ها پس از تعطیلات یک هفته ای سهام خود را دوباره پر کنند. همچنین به نقل از منابع خبری ، اندکی قبل از بسته شدن قیمت نهایی در روز جمعه ۸ اکتبر، قرارداد سنگ آهن مورد معامله در بورس کالای دالیان به بالاترین سطح یک ماهه خود یعنی ۷۶۹ یوان در هر تن رسید.

برخی از معامله گران گزارش دادند که نقدینگی معاملات برای کویل نورد گرم فولادی چین در بازار اسپات در شانگهای شرق چین در روز جمعه ۸ اکتبر افزایش یافته است.

کویل نورد گرم فولادی صادراتی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه ۸ اکتبر در محدوده ۵،۸۲۰-۵،۸۷۰ یوان (۹۰۳-۹۱۰ دلار) به ازای هر تن معامله شد. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین نسبت به روز قبل با افزایش ۱۱٫۳۱ یوان به ازای هر تن همراه بود.

متال بولتن گزارش داد که شاخص صادرات کویل نورد گرم فولادی نسبت به پنجشنبه گذشته افزایش یافته است. به نقل از منابع خبری افزایش شدید قیمت های داخلی باعث شد تا مراکز تجاری پیشنهادات خود را برای صادرات کویل نورد گرم فولادی در روز جمعه ۸ اکتبر به میزان ۱۰-۱۵ دلار در هر تن افزایش دهند.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند که تجارت خانه ها کویل نورد گرم فولادی صادراتی نوع SS400 را با قیمت ۹۳۰-۹۳۵ دلار به ازای هر تن فوب چین در روز جمعه ۸ اکتبر ارائه کردند. این در حالی است که شاخص کویل نورد گرم فولادی صادراتی در تاریخ ۳۰ سپتامبر در محدوده ۹۱۵-۹۲۰ دلار در هر تن بود.

معامله گران در روز جمعه ۸ اکتبر اظهار کردند که تعیین قیمت قابل اجرا برای معاملات کویل نورد گرم فولادی صادراتی به دلیل نقدینگی معاملاتی کم است.

چندین منبع خبری گزارش دادند با توجه به پیشنهادات بسیار کمتری که از روسیه ، هند و دیگر مناطق برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه ۸ اکتبر ارائه می شود، می توان دریافت که محصولات چینی همچنان مثل قبل جذاب نیستند.

به نقل از متال بولتن شرکت کنندگان در بازار ویتنام همچنان روند نزولی قیمت ها را حفظ کردند. فعالان بازار انتظار دارند که روسیه با قیمت محصولات کمتر همچنان قطب اصلی بازار واردات باشد.

تحلیل گران بازار گزارش دادند اعلام قیمت های برای معاملات آتی از تولیدکنندگان داخلی مانند شرکت Formosa Ha Tinh Steel و گروه صنعتی Hoa Phat Group در روز جمعه ۸ اکتبر همچنین باعث شد خریداران از سفارش کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین خودداری کنند . زیرا آنها می خواهند قبل از ورود مجدد به بازار اسپات ، پیشنهادات جدید را بشنوند.

زمزمه های بازار

یک معامله گر که عمدتا بر بازار جنوب شرقی آسیا تمرکز دارد نقل کرد: “به عقیده من کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در بازار ویتنام در روز جمعه ۸ اکتبر هیچ شانسی ندارد. اما هنوز فروش پلیت نورد گرم فولادی با مبدا چین در ویتنام امکان پذیر است ، زیرا برخی محصولات فولادی چینی دارای مشخصات ویژه ای هستند.”

بورس آتی شانگهای در مورد کویل نورد گرم فولادی

فعالان بازار اعلام کردند بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی مربوط به ماه ژانویه در روز جمعه ۸ اکتبر با قیمت ۵۸۱۳ یوان به ازای هر تن به پایان رسید. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت پایانی کویل نورد گرم فولادی نسبت به تاریخ 30 سپتامبر حدود ۱۰۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

تحلیل میانگین قیمت های کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در ماه ژوئیه برابر ۵۷۹۵٫۹۱ ، در ماه آگوست برابر ۵۷۳۷٫۲۷ و در ماه سپتامبر برابر ۵۷۷۲ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز جمعه ۸ اکتبر به ۵۸۴۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

همچنین طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در ماه ژوئیه برابر ۸۹۹٫۹ ، در ماه آگوست برابر ۹۱۷٫۲۶ و در ماه سپتامبر برابر ۹۲۲٫۱۵ دلار در هر تن فوب چین بود که در روز جمعه ۸ اکتبر به ۹۲۱٫۷۸ دلار در هر تن فوب چین رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.