جستجو

با توجه به اینکه اهداف کاهش مصرف انرژی توسط دولت چین اجرا می شود، هزینه ناشی از مصرف برق در این کشور افزایش یافته است. در نتیجه چون این کشور با کمبود زغال سنگ مواجه است نرخ تولید محصولات فولادی توسط نوردکاران را کاهش داده است. در نتیجه برای تامین تقاضا در مورد محصولاتی مانند سیم مفتول و میلگرد فولادی به فکر واردات این محصولات از کشورهای دیگر افتاده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن چین در حال حاضر واردات سیم مفتول و میلگرد فولادی را در میان فشارهای ناشی از هزینه های بالای الکتریسیته آغاز کرده است که این هزینه بالای برق به دلیل کمبود زغال سنگ حرارتی ایجاد می شود.

یک معامله گر مستقر در سنگاپور در روز جمعه ۸ اکتبر نقل کرد: “نوردکاران در چین به دلیل کمبود برق در نرخ پایین کار می کنند. بنابراین چین اکنون به محصولات فولادی نهایی مانند سیم مفتول و میلگرد فولادی نیاز دارد.”

یک منبع فولاد ساز مستقر در شرق چین در روز جمعه ۸ اکتبر گزارش داد: “من فکر می کنم خریداران در چین در حال حاضر به جای واردات قراضه فولادی و بیلت فولادی بیشتر علاقه مند به واردات سیم مفتول فولادی هستند.”

سیم مفتول فولادی

فعالان بازار در روز جمعه ۸ اکتبر گزارش دادند افزایش اخیر قیمت فولاد بلند چین نشان می دهد که ممکن است فرصتهای معاملات بیشتر وجود داشته باشد.

به نقل از متال بولتن منابع بازار چین در روز جمعه ۸ اکتبر تا حد زیادی انتظار دارند که واردکنندگان فعلاً روی سیم مفتول فولادی تمرکز کنند. زیرا محدودیت های کمتری برای چنین وارداتی وجود دارد.

یک معامله گر مستقر در شانگهای در روز جمعه ۸ اکتبر بیان کرد: “هیچ قانونی در مورد مبدا واردات سیم مفتول فولادی در چین وجود ندارد.”

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت سیم مفتول فولادی در شرق چین در روز جمعه ۸ اکتبر در محدوده ۵،۹۰۰-۵،۹۷۰ یوان (۹۱۶-۹۲۶ دلار) به ازای هر تن بود. باید توجه داشت که این مبلغ معادل حدود ۸۱۰-۸۱۹ دلار به ازای هر تن است. این در حالی است که قیمت اعلام شده با احتساب ۱۳ ٪ مالیات بر ارزش افزوده ارائه شده است.

در مقابل به نقل از منابع خبری، تولیدکنندگان سیم مفتول هند در روز جمعه ۸ اکتبر محموله هایی با قیمت ۷۱۰-۷۴۰ دلار در هر تن فوب هند ارائه دادند. فعالان بازار گزارش دادند این محموله می تواند حاشیه سود ۲۰ دلار در هر تن و همچنین نرخ حمل و نقل ۸۰ دلار در هر تن را به همراه داشته باشد.

یک معامله گر مستقر در آسیای جنوب شرقی نقل کرد که خریداران چینی در روز جمعه ۸ اکتبر برای محموله های تولید شده در منطقه قیمت ۷۷۰-۷۸۰ دلار در هر تن cfr چین را پیشنهاد داده اند. این در حالی است که به نقل از منابع خبری کارخانه های تولید کننده سیم مفتول در منطقه این محصول را با قیمت ۷۷۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن cfr فیلیپین به فیلیپین ارائه می دهند.

یک منبع خبری مستقر در کارخانه موجود در شرق چین اعلام کرد که شنیده است پیشنهادات واردات سیم مفتول فولادی با قیمت ۷۷۰-۷۷۴ دلار به ازای هر تن cfr چین در روز جمعه ۸ اکتبر انجام شده است. این در حالی است که پیشنهاد اعلام شده با پیشنهادات گزارش شده از طرف یک اپراتور اصلی کوره بلند مالزی در روز دوشنبه ۱۱ اکتبر مقایسه می شود که برابر ۷۸۰ دلار در هر تن فوب بوده است.

 میلگرد فولادی

چندین منبع خبری در روز جمعه ۸ اکتبر اعلام کردند که معامله گران همچنین برای فروش میلگرد فولادی ترکیه و آسیای جنوب شرقی به چین اعلام آمادگی کرده اند.

یکی از منابع تجاری مستقر در سنگاپور به Fastmarkets گزارش داد: جنوب شرق آسیا ممکن است منبع اصلی تامین کننده میلگرد فولادی برای چین باشد. زیرا هر دو کشور ویتنام و اندونزی دارای طیف کاملی از انواع میلگرد فولادی هستند و به نظر می رسد کمتر تحت تأثیر مشکلات ناشی از افزایش هزینه الکتریسیته چین قرار گرفته باشند.

این معامله گر در روز جمعه ۸ اکتبر نقل کرد: “به نظر می رسد مشکلات کمبود برق در حال حاضر فقط هند و چین را تحت تاثیر قرار داده است. ویتنام و اندونزی از این موضوغ ضربه نمی خورند. همچنین اندونزی مقدار زیادی زغال سنگ را می تواند تولید کند.”

یک معامله گر دیگر مستقر در سنگاپور در روز جمعه ۸ اکتبر برآورد کرد که پیشنهادات میلگرد فولادی فعلی در آسیا به احتمال زیاد برای خریداران چینی قابل اجرا باشد. این امر به ویژه در مورد محموله هایی صادق است که فولادسازان ترکیه ای آن را با قیمت ۶۶۰-۶۷۰ دلار به ازای هر تن فوب بر اساس وزن نظری ارائه می دهند. باید توجه داشت که به نقل از منابع خبری این قیمت معادل ۷۵۰ دلار به ازای هر تن cfr سنگاپور است.

در این میان متال بولتن گزارش داد خریداران مستقر در سنگاپور برای میلگرد فولادی پیشنهاداتی در محدوده ۷۴۵-۷۵۰ دلار به ازای هر تن cfr سنگاپور را بر اساس وزن نظری در روز جمعه ۸ اکتبر دریافت کرده بودند . این در حالی است که به نقل از منابع خبری بدتر شدن وضعیت کووید -۱۹ در کشورهای جزیره ای منجر به تاخیر در خرید آنها شده است.

طبق ارزیابی روزانه Fastmarkets قیمت میلگرد فولادی در شرق چین در روز جمعه ۸ اکتبر در محدوده ۵،۹۱۰-۵،۹۵۰ یوان به ازای هر تن قیمت گذاری شد. این در حالی است که به نقل از منابع خبری این مبلغ معادل ۸۱۱-۸۱۷ دلار به ازای هر تن بر اساس برابری واردات است. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است.

یک معامله گر مستقر در ژاپن اعلام کرد که در روز جمعه ۸ اکتبر در مورد فولادسازان ژاپنی که میلگرد فولادی را به چین صادر می کنند ، چیزی نشنیده است . زیرا این شرکت در شرایطی است که به الزامات سختگیرانه در مورد مارک ها و استانداردها نیاز دارد.

فعالان بازار گزارش دادند گسترش قیمت میلگرد و بیلت فولادی نیز باعث افزایش علاقه صادرات میلگرد فولادی به چین شده است. به نقل از منابع خبری برای محصولات فولاد بلند در شرق چین در روز جمعه ۸ اکتبر مقدار پرمیوم ۶۰۰-۶۴۰ یوان در هر تن در تانگشان مقرر شده است. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند میزان پرمیوم محصولات فولادی بلند حدود ۴۰ یوان در هر تن نسبت به تاریخ ۳ آگوست افزایش یافته است.

مشکل کلیدی واردات میلگرد و سیم مفتول فولادی توسط چین

متال بولتن نقل کرد که مشکل کلیدی واردات میلگرد و سیم مفتول فولادی توسط چین این است که آیا چین می تواند میلگرد فولادی سایر کشورها مانند ترکیه را بپذیرد؟ پاسخ های ارائه شده برای این سوال کاملا متفاوت است.

منابع بازار چین در روز جمعه ۸ اکتبر اعلام کردند که تصور نمی کنند که میلگرد استاندارد غیر چینی بتواند وارد چین شود . زیرا سایت های ساختمانی چین الزامات بسیار سختی را در مورد مارک و کیفیت میلگرد فولادی دارند.

یک معامله گر عمده که در شانگهای در زمینه میلگرد فولادی کار می کند ، در روز جمعه ۸ اکتبر نقل کرد: “احتمالاً میلگرد ترکیه برای استفاده در چین مجاز نخواهد بود.”

یک منبع تجاری مستقر در یک تجارت خانه بین المللی در استان جیانگ سو در روز جمعه ۸ اکتبر نقل کرد که کارخانه های خارجی همچنین باید اطمینان حاصل کنند که می توانند به گواهینامه های استاندارد ملی دست یابند . زیرا قبل از اینکه کارخانه های خارجی صادرات خود را به چین آغاز کنند مارک های آنها ابتدا توسط پیمانکاران چینی بررسی می شود.

یک منبع دیگر مستقر در تجارت خانه ای در شانگهای در روز جمعه ۸ اکتبر اعلام کرد که یک فولاد ساز اصلی کوره بلند در مالزی امسال میلگرد فولادی را به چین صادر می کرده است . اما به نقل از منابع خبری این امر فقط به این دلیل است که محصولات خود را به سرمایه گذار چینی خود تغییر نام داده و فولاد بلند را مطابق با استانداردهای چین تولید کرده است.

در این میان متال بولتن در روز جمعه ۸ اکتبر گزارش داد چین در ماه های ژانویه تا آگوست سال ۲۰۲۱ حدود ۸۹۴،۹۳۱ تن میلگرد فولادی تحت کد HS 72142000 را از مالزی وارد کرده است.

با این حال به نقل از تحلیل گران صنعت، برخی از شرکت کنندگان در بازار فکر می کنند تقاضا برای واردات بیلت فولادی در مقایسه با میلگرد فولادی قوی تر خواهد بود. زیرا چین در مورد محصولات نیمه ساخته سختگیرانه تر است و بیشتر استانداردهای بین المللی را می پذیرد. اما یک معامله گر مستقر در در سنگاپور در روز جمعه ۸ اکتبر نقل کرد که کمبود برق در این کشور در آسیای شرقی وجود دارد. در نتیجه این امر نرخ تولید نوردکاران را کاهش داده است.

به نقل از معامله گران مستقر در سنگاپور کاهش نرخ تولید محصولات فولادی توسط نوردکاران در روز جمعه ۸ اکتبر به طور موثر برای تقاضای واردات بیلت فولادی محدودیت ایجاد می کند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.