جستجو

قیمت مس به دلیل ظهور نگرانی های عرضه در پرو دومین تولید کننده بزرگ فلز صنعتی جهان پس از شیلی افزایش یافت. مس برای عرضه و تحویل در ماه دسامبر با ۲.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت تسویه روز چهارشنبه، به ۴.۲۴۰ دلار در هر پوند (۹.۳۲۸ دلار در هر تن) رسید.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، آخرین ذخایر این فلز در انبارهای شانگهای فیوچر در پایین ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۰۹ قرار داشت و موجودی های LME (با ضمانت )که تنها در یک هفته ۲۷ درصد کاهش داشت به ۹۰،۷۲۵ تن کاهش یافته است.
یک رهبر محلی در اعتراض به دولت و معدن مس آنتاپاکای در Glencore PLC گفت که یک جامعه بومی در استان اسپینار پرو که روز چهارشنبه راه اصلی استخراج معادن را مسدود کرده اند قصد دارند محاصره را برای مدتی نامحدود ادامه دهند. این درگیری یک روز پس از جلوگیری دولت از مشکل مشابهی برای معدن لاس بامباس MMG صورت گرفته بود.
فلاویو هوانکه – یکی از رهبران جامعه در اسپینار – گفت که از روز چهارشنبه ، جامعه برای اعتراض به تاثیرات زیست محیطی و اجتماعی معدن و همچنین عدم مشارکت دولت با مردم محلی راه را مسدود کرده بود.
هوانک اعلام کرد: تا زمانی که آنتاپاکای به شکایات آنها که شامل ده ها سال شکایت از تخریب محیط زیست است رسیدگی نکند مسدود بودن راه اصلی استخراج معادن ادامه خواهد داشت.
در اوایل هفته ، واله گفت که تولید کنسانتره مس در معدن سالوبو به دلیل آتش سوزی در مسیر نوار نقاله متوقف شده است.

چین

تحلیلگران مس در حال بررسی پیش بینی قیمت خود برای این فلز، پس از اختلال همزمان در دو بخش اصلی در چین هستند که روی هم بیش از نیمی از تقاضای مس این کشور را تشکیل می دهند. چین بزرگترین مصرف کننده مس در جهان است و حدود ۵۰ درصد از مصرف جهانی را به خود اختصاص داده است.
تحلیلگران می گویند فروپاشی توسعه دهندگان املاک چینی Evergrande نگرانی های مربوط به بدهی را برای بخش ساخت و ساز و کمبود زغال سنگ که باعث کاهش منابع برق برای تولیدکنندگان شده است به عنوان عوامل نزولی مس در کوتاه مدت افزایش داده است.
‏ANZ پیش بینی می کند که مس تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰۰۰ دلار در هر تن برسد ، در حالی که ING متوسط ​​قیمتهای سه ماهه چهارم را ۹۲۰۰ دلار می بیند.
تحلیلگران سیتی به تازگی پیش بینی قیمت مس خود را در سه ماه آینده از ۸،۸۰۰ دلار به ۸۲۰۰ دلار در هر تن و در سه ماهه اول ۲۰۲۲ از ۹۰۰۰ دلار به ۸۶۰۰ دلار کاهش داده اند.
تحلیلگران سیتی می گویند: “ما هنوز معتقد به ابر چرخه مس هستیم و می بینیم که مس در سه تا شش ماه آینده یک فرصت خرید قوی برای سرمایه گذاران میان مدت و بلند مدت ایجاد می کند.”

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.