جستجو

افزایش هزینه های زغال سنگ، پیش بینی نفت 100 دلاری. بحران جهانی انرژی به دنبال مسائل آب و هوایی و افزایش مجدد تقاضا در حال بدتر شدن است و زنگ خطر را قبل از زمستان به صدا در می آورد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، دولت های سراسر جهان در تلاش هستند تا تأثیر این امر را بر مصرف کنندگان محدود کنند، اما اذعان دارند که ممکن است نتوانند از افزایش قیمت قبض ها جلوگیری کنند. این روند فشار بر دولت ها برای تسریع انتقال به انرژی پاک را بیشتر می کند، درحالیکه رهبران جهان برای اجلاس آب و هوایی بحرانی در ماه نوامبر آماده می شوند.

در چین، خاموشی شدید برای ساکنان آغاز شده در حالی که در هند نیروگاه های برق در جستجوی زغال سنگ هستند. کادری سیمسون، مسئول انرژی اتحادیه اروپا گفت: “این شوک قیمت یک بحران غیرمنتظره در یک مقطع حساس است و ولویت فوری باید کاهش آثار اجتماعی و محافظت از خانوارهای آسیب پذیر باشد”. به گزارش فولاد ایران، در اروپا، گاز طبیعی در حال حاضر معادل 230 دلار در بشکه معامله می شود که بیش از هشت برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در شرق آسیا، هزینه گاز طبیعی از ابتدای ماه سپتامبر 85 درصد افزایش یافته که معادل نفت 204 دلار در هر بشکه است. قیمت ها در ایالات متحده، صادرکننده خالص گاز طبیعی، هرچند پایین است اما همچنان در بالاترین سطح خود در 13 سال گذشته است.

جیم بورکهارد، که رهبری تحقیقات IHS Markit در زمینه نفت خام و انرژی را بر عهده دارد، گفت “هیچ تسکینی در چشم انداز نزدیک نیست”. وی با اشاره به یک تامین کننده که می تواند به سرعت تولید گاز طبیعی را افزایش دهد، گفت: “خط لوله نورد استریم 2 می تواند گاز را مستقیماً از روسیه به اروپا منتقل کند و استرس ها را در حد قابل توجهی کاهش دهد”.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.