جستجو

چین تنها کشور آسیایی نیست که با بحران کمبود انرژی روبرو شده است؛ هند هم به علت کمبود زغال‌سنگ در آستانه یک بحران جدی انرژی قرار دارد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از مهر ، چین تنها کشور آسیایی نیست که با بحران کمبود انرژی روبرو شده است؛ هند هم به علت کمبود زغال‌سنگ در آستانه یک بحران جدی انرژی قرار دارد.

ذخایر زغال‌سنگ اکثر نیروگاه‌های زغال‌سنگی هند به شکلی بحرانی کاهش یافته است و این اتفاق درست در زمانی رخ داده که اقتصاد این کشور در حال رونق گرفتن است و تقاضا برای برق اوج خواهد گرفت.

۷۰ درصد برق تولیدی در هند از زغال‌سنگ به وجود می‌آید.

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که تا ۶ اکتبر ۸۰ درصد از ۱۳۵ نیروگاه زغال‌سنگی هند برای کمتر از ۸ روز ذخیره زغال‌سنگ داشتند و بیش از نیمی از این تعداد فقط زغال‌سنگ کافی برای ۲ روز را در اختیار داشتند.

در مقایسه باید اشاره کرد در ۴ سال گذشته میانگین ذخایر زغال‌سنگی که این نیروگاه‌ها در اختیار داشته‌اند برای ۱۸ روز کاری کافی بوده است.

هتال قندی، رئیس تحقیقات شرکت رتبه‌بندی کریسیل، که یکی از زیرمجموعه‌های اس‌اندپی گلوبال است، می‌گوید: تا ماه دسامبر این ذخایر به ۸ تا ۱۰ روز افزایش خواهند یافت اما هرگز به ۱۸ روز نزدیک هم نمی‌شوند.

کاهش واردات زغال‌سنگ هم‌زمان با اختلالات به وجود آمده در زنجیره تأمین داخلی، در کنار تقاضای رو به افزایش، هند را با بحرانی جدی روبرو کرده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.