جستجو

چینی ها با فرا رسیدن فصل سرما و کاهش تقاضا منتظر کاهش قیمت های داخلی شمش فولادی هستند. بنابراین تمایلی به شمش فولادی وارداتی ندارند. به علاوه ازدحام کشتی ها در بندر چین باعث شده است تا چین مقصد اصلی صادرات شمش فولادی نباشد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، صادرات شمش فولادی در پی عدم علاقه به واردات در چین و ازدحام در بندر این کشور ، به جنوب شرقی آسیا انجام شد.

در روز جمعه ۱۵ اکتبر ، پیشنهادات ۷۳۵ دلاری به ازای هر تن cfr چین برای شمش فولادی کوره بلند اندونزی شنیده شد ، در حالی که افزایش هزینه های قراضه ، پیشنهادات روسیه را تا ۷۵۰ دلار به ازای هر تن cfr چین و آسیای جنوب شرقی افزایش داده است. شمش فولادی کوره بلند ویتنام در روز جمعه با قیمت ۶۸۰ دلار به ازای هر تن فوب شنیده شد و هزینه حمل و نقل آن ۳۰ تا ۴۰ دلار برای هر تن تخمین زده شد.

اما خریداران چینی اعلام کردند که قادر به پرداخت این قیمت نیستند ، زیرا بازارهای آتی به دلیل انتظارات از سطح بالای تولید در اوایل هفته کاهش یافته است و سود ناچیز روز جمعه نتوانسته ضررهای اولیه هفته را جبران کند. آخرین معاملات انجام شده با چین برای شمش فولادی کوره بلند روسیه با قیمت ۷۱۰ دلار به ازای هر تن cfr چین در اواخر هفته گذشته و برای شمش فولادی ایران با قیمت ۷۰۰-۷۰۵ دلار به ازای هر تن cfr در اوایل این هفته گزارش شد.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای واردات شمش فولادی چین در روز جمعه ۷۰۰-۷۱۰ دلار به ازای هر تن بود که ۵ دلار در هر تن از ۷۰۵-۷۱۵ دلار به ازای هر تن روز سه شنبه کاهش یافت.

یک منبع خریدار شمش فولادی در چین بیان کرد: “قیمت در بازار داخلی پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده در حدود ۵۲۰۰ یوان (۸۰۸ دلار) به ازای هر تن است. بازار آرام است و تقاضای زیادی وجود ندارد. اکنون بازارهای بین المللی قوی تر از چین هستند ، در حالی که یک ماه پیش چین بازار را در مشت خود گرفته بود.”

یک منبع فولادساز چینی اظهار کرد: “پیش بینی می کنیم که قیمت خرید شمش فولادی چین هفته آینده دوباره کاهش یابد. در فصل سرما و از نوامبر تا آوریل ، کارگاه های ساخت و ساز در چین متوقف می شوند ، بنابراین تقاضای میلگرد ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد و کارخانه های شمالی چین میلگرد را با قیمت ارزان تری به بازار جنوب می فروشند. بنابراین قیمت میلگرد پایین تر خواهد بود و تولیدکنندگان میلگرد می خواهند شمش فولادی را با قیمت پایین تری خریداری کنند.”

یک منبع فولادساز ویتنامی اذعان کرد: “مانیل بازار بهتری برای فروشندگان نسبت به چین است. زیرا تخلیه شمش فولادی در بنادر چین به دلیل نامساعد بودن آب و هوا مشکل است.”

یک بازرگانی ویتنامی خاطرنشان کرد: “بسیاری از کشتی ها همزمان به بنادر چین می رسند و ازدحام زیادی ایجاد می کنند. مشکلات موجود در بنادر ، از جمله کمبود ملوان برای هدایت کشتی ها در بنادر چین ، باعث شده است که هزینه حمل و نقل در برخی موارد تا ۲۰ دلار در هر تن هم بالاتر رود.”

ارزیابی Fastmarkets برای واردات شمش فولادی جنوب شرقی آسیا در روز جمعه ۷۰۵-۷۲۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۱۴ اکتبر ۵-۱۰ دلار در هر تن افزایش یافت.
معامله ای برای شمش فولادی ۵ گرم منگنز در اوایل هفته با ۷۳۵ دلار به ازای هر تن cfr داوائو انجام شد. معاملات اخیر شمش فولادی روسیه با قیمت ۷۱۰-۷۲۰ دلار به ازای هر تن cfr فیلیپین شنیده شد.

یک بازرگانی مستقر در فیلیپین گفت: “معامله ای با قیمت ۷۲۰ دلار در هر تن برای مواد روسی در اوایل ماه انجام شد ، اما پیشنهادات این هفته برای حمل و نقل مواد ژانویه با همان مشخصات ۷۱۰ دلار به ازای هر تن cfr فیلیپین در اواسط ماه جاری بود.”

یک بازرگانی مستقر در سنگاپور بیان کرد: “جدیدترین معامله ای که برای شمش فولادی شنیده ایم ، ۷۱۰-۷۱۵ دلار برای هر تن cfr فیلیپین در اوایل این هفته بود.”

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.