جستجو

با توجه به اینکه هدف کاهش تولید گازهای گلخانه ای در دستور کار کارخانه ها قرار گرفته است ، شرکت های معدنی و فولادی به دنبال یافتن راه حل هایی برای تولید فولاد کم کربن هستند. به این منظور یکی از شرکت های معدنی از روش هایی مانند استفاده از زیست توده به عنوان انرژی بهره برده تا یک فرآیند تولید آهن کم کربن توسعه دهد.


به گزارش معدن مدیا  به نقل از متال بولتن ، شرکت معدنی Vale که تولیدکننده سنگ آهن در برزیل است، تفاهم نامه ای را با گروه فولادی چینی جیانگسو شاگانگ امضا کرد تا راه حل تولید فولاد کم کربن را کشف کنند.

فعالان بازار گزارش دادند شرکت معدنی Vale و گروه فولادی چینی جیانگسو شاگانگ قصد دارند مطالعات امکان سنجی را در مورد استفاده از محصولاتی مانند سنگ آهن با خلوص بالاتر و دارای کربن کمتر در فرآیند تولید آهن و همکاری در تاسیسات Tecnored توسعه دهند.

به نقل از متال بولتن Tecnored یک شرکت تابعه تحت مالکیت شرکت معدنی Vale است که در حال توسعه یک فرآیند تولید فولاد کم کربن است . در این فرآیند به عنوان مثال از زیست توده به عنوان انرژی استفاده می شود. این روش یکی از ابتکارات شرکت Tecnored برای کاهش انتشار دی اکسید کربن هنگام تولید محصولات فولادی است.

تحلیل گران صنعت گزارش دادند قرارداد شرکت معدنی Vale با گروه فولادی چینی جیانگسو شاگانگ گامی در جهت دستیابی به هدف کاهش تولید گازهای گلخانه ای در انتشارات حوزه 3 به میزان ۱۵ درصد از طرف مشتریان و تامین کنندگان تا سال ۲۰۳۵ است.

به نقل از متال بولتن شرکت معدنی Vale همچنین انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار حوزه ۱ و ۲ حدود ۳۳ درصد کاهش داده شود و تا سال ۲۰۵۰ به میزان کربن خنثی برسد.

این شرکت معدنی برزیلی (Vale) با دیگر شرکت های فولادساز از جمله ترنیوم در آگوست امسال و کوبه و میتسوی در ژوئیه ۲۰۲۰ توافقاتی به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه ای انجام داده است.

چندین منبع خبری گزارش دادند شرکت معدنی برزیلی (Vale) در ماه سپتامبر ، یک محصول بریکت سبز جدید نیز عرضه کرد که انتظار می رود انتشار گازهای گلخانه ای فولادسازی را تا ۱۰ درصد کاهش دهد.

در این میان متال بولتن نقل کرد کاهش تقاضا برای سنگ آهن در چین ، در میان محدودیت های تولید انرژی و فولاد ، قیمت کالاها را در ماه های اخیر به شدت کاهش داده است.

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد در روز دوشنبه ۱۸ اکتبر حدود ۱۲۴٫۳۲ دلار در هر تن cfr چینگدائو محاسبه شد . این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد نسبت به روز جمعه ۱۵ اکتبر که برابر ۱۲۵٫۲۲ دلار در هر تن بود حدود ۰٫۷۲ درصد کاهش یافته است. همچنین منابع خبری گزارش دادند قیمت سنگ آهن فاین نسبت به تاریخ ۱۱ اکتبر که برابر ۱۳۵٫۰۳ دلار در هر تن بود با کاهش حدود ۰٫۷۲ درصد رو به رو بوده است.

فعالان بازار گزارش دادند شاخص قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد در تاریخ ۱۲ ماه می به بالاترین سطح خود یعنی ۲۳۷٫۵۷ دلار در هر تن رسیده بود. منابع خبری گزارش دادند که شاخص قیمت سنگ آهن فاین نسبت به تاریخ 12 ماه می حدود ۴۷٫۶۷ درصد کاهش یافته است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.