جستجو

قیمت قراضه، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ به عنوان مواد اولیه مهم و مورد نیاز صنعت فولادسازی، در ابتدای این هفته با رشد همراه شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، قیمت قراضه وارداتی از امریکا در ابتدای این هفته (۲۳مهر-۱۵ اکتبر) با رشد ۲۷دلاری از ۴۴۸دلار به ۴۷۵دلار برهرتن رسید. همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز با رشد ۳۷دلاری قیمت از ۴۵۰دلار به ۴۸۷دلار برهرتن قیمتگذاری شد و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز با همین رشد قیمتی(۳۷دلار) از ۴۵۵دلار به ۴۹۲دلار بر هرتن ثبت شد.

در مجموع می‌توان گفت که قراضه نیز بعد از هفته‌ها ریزش قیمت، مجددا روی نوار افزایش قیمت قرار گرفته و در حال ورود به کانال ۵۰۰ دلاری است و همین افزایش قیمت نیز منجر به بالا رفتن قیمت محصولات فولادی از شمش تا میلگرد و مفتول شده است.

قیمت سنگ‌آهن نیز همچون قراضه روند روبه رشد قیمتی را در پیش گرفته است. به گونه ایکه سنگ‌آهن با عیار ۶۲درصد با افزایش ۱۰دلاری قیمت از ۱۱۸دلار به ۱۲۸دلار برهرتن رسیده است و سنگ‌آهن با عیار ۶۵درصد نیز با افزایش ۳دلاری قیمت از ۱۴۵دلار به ۱۴۸دلار رشد قیمتی را تجربه کرده است.

زغالسنگ به عنوان سوخت مهم صنعت فولاد نیز در ابتدای این هفته با رشد قیمت همراه شد. به این شکل که زغالسنگ FOB استرالیا با جهش ۱۰دلاری قیمت از ۳۹۴دلار به ۴۰۴دلار برهرتن رسید. گفته می‌شود که دلیل افزایش قیمت این محصول، حجم کم عرضه بوده و منجر شده تا بازهم شاهد بالارفتن قیمت زغالسنگ و بازگشت آن به کانال ۴۰۰ دلاری باشیم.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.