جستجو

گروه BHP کاهش ۵ درصدی در تولید سنگ آهن را در سه ماهه ابتدایی سال به دلیل تعمیرات و نگهداری معدن جیمبلبار و کمبود نیروی کار ریلی ناشی از محدودیت های مرزی کووید -۱۹ اعلام کرد اما بزرگترین معدنکار جهان چشم انداز تولید سالانه خود را بدون تغییر می داند، بر خلاف ریو تینتو که هفته گذشته پیش بینی هایش را در مورد عرضه به دلیل عرضه و تقاضای بازار کاهش داد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، این بحران باعث شد ریو و BHP از رانندگان ریلی بخواهند ساعت های بیشتری کار کنند، زیرا محدودیت های شدید مرزی بر جریان کارگرانی که تمایل به زندگی در شهرها و دور از معادن دارند تأثیر گذاشته است.

در این بین نگرانی های ناشی از بحران بدهی در بازار املاک چین نیز وجود دارد که همراه با کنترل شدید انتشار گازهای گلخانه ای پکن، قیمت سنگ آهن را از اوج رکورد خود در ماه می به نصف رسانده است.

سهام BHP از زمانی که شرکت بهترین نتایج سالانه خود را در نزدیک به یک دهه گذشته در آگوست اعلام کرد، حدود یک چهارم سقوط کرده است این در حالیست که برنامه هایی برای حذف ساختار فهرست دوگانه خود و خروج از نفت به عنوان بخشی از تغییر به سمت کالاهای آینده ارائه کرده است.

تولید سنگ آهن از غرب استرالیا نیز به میزان ۱۰۰٪ در سه ماه منتهی به سپتامبر از ۷۴ میلیون تن در سال قبل به ۷۰.۶ میلیون تن کاهش یافت اما بیش از ۶۸ میلیون تنِ پیش بینی شده توسط RBC Capital Markets بود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.