جستجو

به گفته رییس خانه معدن، یکی از راههای موفقیت کشور، قوت بخشیدن به بخش معدن است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، مهندس محمدرضا بهرامن عنوان کرد: ما شاهد فقر اطلاعاتی در تمام بخشهای این حوزه هستیم که دشواری‌های زیادی را به فعالان این حوزه تحمیل کرده است که البته همین اطلاعات می تواند ارتباط صنعت و دانشگاه را تعمیق نماید.

وی اظهار داشت: ما نیازمند مدیریت با نگاه توسعه‌ای هستیم. توسعه با مدیران توسعه‌ای ایجاد می‌شود باید نگاهها به این سمت حرکت کند و به نظر می‌رسد دولت سیزدهم نگاه این‌چنینی دارد.

رئیس خانه‌معدن ایران افزود: یکی از راههای موفقیت کشور، قوت بخشیدن به بخش معدن است.

بهرامن با تاکید بر اهمیت سیاست‌گذاری راهبردی دولت در تکمیل زنجیره ارزش معدنکاری، با نگاهی خاص به تجارت بین الملل و انتقال تکنولوژی تشریح کرد: اکنون تکنولوژی در بخش معدن حرف نخست را می‌زند اگر این تکنولوژی‌ها مورد استفاده قرار گیرند ارزش افزوده لازم در بخش مواد معدن ایجاد می‌شود. ایران در تکنولوژی‌های تولید در بخش معدن با پیشرفت‌های بزرگی مواجه شده است و بهترین دانش این بخش در نمایشگاه اکسپو به معرض نمایش گذاشته شده است.

بهرامن با اشاره به شرایط روز دنیا در حوزه معدن گفت: در بخش معدن روز به روز سرمایه‌گذاری‌ها در جهت ایجاد ارزش افزوده در حال گسترش است و علت اساسی نیز این است که دسترسی به این تکنولوژی‌ها به دلیل داخلی سازی آن‌ها افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: بخش معدن در صورت سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی پاسخگوی نیاز صادراتی کشورهای منطقه باشد. باز طراحی و استخراج در معادن از طریق ورود فناوری و تکنولوژی‌های نوین در این عرصه با هدف افزایش بهره‌وری و تا‌ثیر تحولات دیجیتالی بر کسب‌و‌کارهای معدنی با هدف استفاده بهینه از این ثروت خدادادی در کشور یک ضرورت است.

وی افزود: اولویت دولت سیزدهم باید استفاده از نگاههای نو و تکنولوژی روز و جذب سرمایه جدید باشد. در شرایط حساس کنونی که بخش تولید و اقتصاد کشور متاثر از رکود و مشکلات زیادی است، انتظار می رود شاهد رشد و اعتلای بخش معدن و صنایع معدنی و تحقق جهش تولید باشیم.

رئیس خانه‌معدن ایران با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ضایعات سنگ، یک ایده جدید است، گفت: صنعت معدن جزو صنایع زنده و پویا است و زنجیره آن به طور کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. سهم نیم درصدی سنگ در صادرات بسیار ناچیز است و باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت از بخش معدن و فرآوری آن و نیز جذب سرمایه گذاری خارجی، سهم صادرات سنگ افزایش پیدا کند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.