جستجو

با توجه به اینکه در روز سه شنبه در برخی مناطق چین بارش باران باعث کاهش دمای هوا و کاهش تقاضا برای میلگرد فولادی داخلی در چین شد ، قیمت زغال سنگ نیز در بازار معاملات آتی با کاهش شدید رو به رو شد. در نتیجه این عوامل کاهش قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز چهارشنبه رقم خورد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن آخرین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر در میان تقاضای ضعیف کاهش یافت. منابع خبری گزارش دادند تقاضای ضعیف برای میلگرد فولادی داخلی چین ناشی از کاهش شدید قیمت زغال سنگ در بازار معاملات آتی بود.

میلگرد فولادی داخلی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر در محدوده ۵۷۰۰-۵۷۴۰ یوان (۸۹۱-۸۹۷ دلار) به ازای هر تن بود. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی داخلی چین نسبت به روز قبل ۳۰ یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

انجمن ملی زغال سنگ چین و شورای برق چین اواخر روز سه شنبه ۱۹ اکتبر نقل کرد که کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین (NDRC) قصد دارد در ملاقات با شرکتهای مهم مربوط به معدن زغال سنگ به موضوع قیمت بالای زغال سنگ بپردازد . هدف از این موضوع اطمینان از تامین کافی مواد قبل از فصل گرمایشی در کشور چین است.

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین (NDRC) از تولیدکنندگان زغال سنگ خواست تولید خود را افزایش دهند . همچنین این کمیسیون دستور داد که دولتهای محلی باید با معدنچیان همکاری کنند تا قیمت زغال سنگ را به سطح “منطقی” کاهش دهند.

در این میان متال بولتن نقل کرد قیمت زغال سنگ در بورس کالای ژنگ ژو (ZCE) در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر باعث کاهش معاملات در جلسه معاملاتی شبانه روز سه‌ شنبه ۱۹ اکتبر شد . همچنین به نقل از منابع خبری کاهش معاملات باعث شد که روند نزولی در بیشتر بازارهای معاملات آتی آهنی ظاهر شود.

فعالان بازار گزارش دادند بیشترین قرارداد معاملات آتی زغال سنگ مربوط به ماه ژانویه در بورس کالای ژنگ ژو (ZCE) در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر با قیمت ۱٫۷۵۵٫۴۰ یوان در هر تن بسته شد . همچنین به نقل از منابع خبری بیشترین قرارداد معاملات آتی زغال سنگ نسبت به روز قبل که برابر ۱۸۲۹ یوان در هر تن بود حدود ۷۳٫۶۰ یوان در هر تن کاهش یافت.

به نقل از چندین منبع خبری ضعف در معاملات آتی میلگرد فولادی باعث کاهش علاقه خرید در بازار اسپات و فشار بر قیمت میلگرد فولادی داخلی چین شد.

زمزمه های بازار

یک معامله گر مستقر در شانگهای نقل کرد: ” در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر در مناطق شرقی و جنوبی چین باران بارید و درجه حرارت در قسمت های خاصی از منطقه شمالی چین پایین بوده است . در نتیجه این عوامل تقاضای میلگرد فولادی را از طرف مصرف کنندگان نهایی تضعیف کرده است.”

بیلت فولادی

فعالان بازار گزارش دادند از ساعت ۳ بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر در شانگهای ، بیلت فولادی با قیمت ۵۲۲۰ یوان در هر تن معامله شد . باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای بیلت فولادی که شامل مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان می باشد. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت بیلت فولادی نسبت به روز قبل بدون تغییر باقی مانده است.

بورس آتی شانگهای در مورد میلگرد فولادی

بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی چین مربوط به ماه ژانویه در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر با قیمت ۵۳۰۴ یوان به ازای هر تن بسته شد . این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز سه شنبه ۱۹ اکتبر حدود ۲۴۲ یوان در هر تن کاهش داشت.

تحلیل میانگین قیمت های میلگرد فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه ژوئیه برابر ۵۱۵۳٫۸۶ ، در ماه آگوست برابر ۵۱۸۹٫۷۷ و در ماه سپتامبر برابر ۵۵۵۸ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر به ۵۷۲۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.