جستجو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در 272 معدن فعال استان زنجان،‌ دو هزار و ۹۲۴ نفر مشغول به کار هستند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا ، ناصر فغفوری با بیان اینکه در بخش معدن استان تاکنون بالغ بر سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۵۷ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۲۷۲ معدن به صورت فعال است.

وی با اشاره به ظرفیت اسمی معادن، عنوان کرد: ظرفیت استخراج اسمی معادن استان ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار تن و ذخیره قطعی مواد معدنی معادن استان ۶۲۶ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۷۰۹ تن است. همچنین دو هزار و ۹۲۴ نفر در معادن استان در حال فعالیت هستند.

فغفوری با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی بخش معدن استان، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در بخش معدن از لحاظ زیست‌محیطی است؛ به طوری که پوشش غالب گون مانع توسعه بخش معدن در استان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اجرای قانون گون در استان، بسیاری از معادن به دلیل نداشتن امکان اکتشاف سینه‌کار جدید پس از اتمام سینه‌کار دارای پروانه، متوقف می‌شود و در نهایت با باطله‌برداری، مدت کوتاهی را فعال می‌مانند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.