جستجو

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: با توجه به محدودیت منابع انرژی از جمله گاز زمستان سخت در انتظار فولادسازان کشور است و در همین راستا بایستی صادرات آهن اسفنجی متوقف شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین ، رضا شهرستانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اظهار کرد: محدودیت تأمین برق و گاز در زمستان، تولیدات صنایع فولادسازی کشور را تهدید می‌کند و در این راستا باید چاره‌اندیشی شود؛ چراکه این صنایع تحمل گذراندن سه ماه پرچانش که با محدودیت انرژی مواجه شوند را ندارند.

وی افزود: نیاز است که صادرات آهن اسفنجی متوقف شود چراکه این ماده به عنوان ماده اولیه فولادسازی در ماه‌های پیش رو با محدودیت تولید مواجه می‌شود و اگر کنترلی اعمال نشود ما شاهد افزایش لگام‌گسیخته قیمت قراضه خواهیم بود و بازار فولاد کشور دستخوش اتفاقات خوبی نخواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: محدودیت تأمین گاز برای شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور یکی از نگرانی‌هاست چراکه ممکن است جایگاه دهم فولاد ایران را در جهان از دست بدهیم.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.