جستجو

تیمی از دانشجویان به سرپرستی ویشنو ردی ، دانشیار علوم سیاره ای دانشگاه آریزونا ، در حال مطالعه سیارک های غنی از فلز در نزدیکی زمین یا NEAs هستند تا این احتمال را بیابند که روزی آهن، نیکل و کبالت برای استفاده در زمین از طریق این سیارک های موجود در فضا استخراج شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نیوز ، تیمی از دانشجویان به سرپرستی ویشنو ردی ، دانشیار علوم سیاره ای دانشگاه آریزونا ، در حال مطالعه سیارک های غنی از فلز در نزدیکی زمین یا NEAs هستند تا این احتمال را بیابند که روزی آهن، نیکل و کبالت برای استفاده در زمین از طریق این سیارک های موجود در فضا استخراج شود.
در مقاله ای که در مجله Planetary Science منتشر شده است، محققان توضیح می دهند که تصور می شد این NEA های غنی از فلز زمانی ایجاد شده اند که هسته سیارات در حال توسعه، به طور فاجعه بار در اوایل تاریخ منظومه شمسی از بین رفت. این گروه در حال بررسی سیارک های 1986 DA و 2016 ED85 است و دریافتند که طیف آنها بسیار شبیه به سیارک 16 Psyche، بزرگترین جسم غنی از فلز در منظومه شمسی است.
سیارک Psyche که در کمربند اصلی سیارک ها بین مدار مریخ و مشتری قرار دارد و بدین سبب با فاصله از زمین واقع شده، هدف ماموریت ناسا است.
خوان سانچز، در بیانیه ای در رسانه ها گفت: “تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که هر دو NEA دارای سطوح دارای 85٪ فلز مانند آهن و نیکل و 15٪ مواد سیلیکات هستند که اساساً سنگ است.” این سیارک ها شبیه برخی شهاب سنگ ها مانند مزوسیدریت های موجود در زمین هستند. ”
دانشمندان با بررسی پتانسیل استخراج از سیارک 1986 DA دریافتند که مقدار آهن، نیکل و کبالت موجود در این سیارک از ذخایر جهانی این فلزات فراتر می رود و می توانند آینده تمامی صنایع را حتی پس از پایان یافتن ذخایر کره زمین تامین کنند.
علاوه بر این، هنگامی که یک سیارک به طور فاجعه باری نابود می شود، مجموعه ای از سیارک های کوچک که ترکیبات مشابه و مسیرهای مداری را به اشتراک می گذارند، تولید می کند که اصطلاحا به آن خانواده سیارک گفته می شود.
این تیم از ترکیب مدار سیارک های 1986 DA و 2016 ED85 برای شناسایی چهار خانواده احتمالی سیارک در منطقه بیرونی کمربند اصلی سیارک ها، که محل بزرگترین مخزن اجسام کوچک در قسمت داخلی منظومه شمسی است، استفاده می کند. این جایگاه همچنین منطقه ای است که بزرگترین سیارک های فلزی شناخته شده از جمله 16 Psyche در آن سکونت دارند و پتانسیل بالایی برای استخراج فلزات مورد نیاز زمین هستند.
دیوید کانتیلو، نویسنده مقاله گفت: “ما معتقدیم که این دو” سیارک ” احتمالاً قطعاتی از یک سیارک فلزی بزرگ در کمربند اصلی هستند، اما 16 Psyche نیست. ممکن است برخی از شهاب سنگ های آهنی و سنگی یافت شده در زمین نیز از آن منطقه در منظومه شمسی آمده باشند.”
لازم به ذکر است که تمامی یافته های این مقاله بر اساس مشاهدات تلسکوپ مادون قرمز ناسا در جزیره هاوایی است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.