جستجو

ریوتینتو اعلام کرد که ۷.۵ میلیارد دلار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و رسیدن به اهداف مربوط به کاهش کربن زودتر از برنامه ریزی قبلی سرمایه گذاری خواهد کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، به دنبال اهداف زیست محیطی آب و هوایی از طرف دولت ها، ریوتینتو در خصوص اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود تجدید نظر کرده است. هدف جدید این شرکت کاهش انتشار کربن در محدوده ۱ و ۲ گازهای گلخانه ای (GHG) تا ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ است که بیش از سه برابر هدف قبلی خود است. اکنون کاهش ۱۵ درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای برای سال ۲۰۲۵ هدف گذاری شده است که به عبارتی پنج سال زودتر از برنامه ریزی قبلی برای هدف را نشان می دهد. برای رسیدن به این اهداف، این شرکت سرمایه گذاری مستقیمی در حدود ۷.۵ میلیارد دلار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ انجام خواهد داد.

ریوتینتو همچنین سرمایه گذاری تحقیق و توسعه (R&P) را برای کمک به کربن زدایی مشتریان خود سرعت میبخشد . این شرکت به فناوری Elysis خود برای آلومینیوم بدون کربن اشاره کرده و اعلام کرده است که همچنان در حال تلاش برای کشف چندین فناوری برای فولاد بدون کربن است که این تلاش ها به میزان ۲۰۰ میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت.

این شرکت اعلام کرده است از سال ۲۰۲۳ سقف رشد خود را دو برابر خواهد کرد و به حدود ۳ میلیارد دلار در سال خواهد رساند.

ریوتینتو هزینه کلی سرمایه گذاری خود را حدود ۷.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ (بدون تغییر)، ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ و ۹ میلیارد و ۱۰ میلیارد دلار در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در نظر گرفته است.

این شرکت قصد دارد سیستم سنگ آهن پیلبارا خود را بین ۳۴۵ تا ۳۶۰ میلیون تن در سال توسعه دهد. در عین حال‌ با افزودن تولید برق خورشیدی و بادی و با برقی‌سازی کامل تجهیزات معدنی و عملیات راه‌آهن، عملیات کربن‌زدایی را راه اندازی نماید.

لازم به ذکر است در عملیات آلومینیوم استرالیا، این شرکت ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خود را به ویژه در کارخانه های ذوب جزیره بویین و توماگو افزایش خواهد داد. فناوری Commercial Elysis قرار است در سال ۲۰۲۴ شروع به کار کند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.