جستجو

براساس گزارش‌های منتشر شده، زنجیره تولید صنعت مس جهان طی هفت ماهه 2021، روند صعودی خود را حفظ کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایمیدرو ، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه جولای ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۱۲ میلیون و ۹۷ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۱ میلیون و ۶۷۳ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳٫۶ درصدی تولید است. لذا از این میزان، ۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، دو میلیون و ۵۴۱ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۵۶۰ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بود.

افزایش ۴٫۸ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۵ میلیون و ۲۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۴ میلیون و ۳۴۳ هزار تن، حاکی از افزایش حدود ۴٫۸ درصدی است.

همچنین فعالان مس جهانی طی هفت ماهه ۲۰۲۱، حدود ۱۴ میلیون و ۳۶۱ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۳ میلیون و ۹۹۴ هزار تن بود که افزایش حدود ۲٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش حدود ۱٫۸ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی هفت ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیون و ۶۲۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۷ میلیون و ۳۱۸ هزار تن، حدود ۱٫۸ درصد افزایش یافت. البته قیمت جهانی مس اکنون (سوم آبان ۱۴۰۰) حدود ۹ هزار و ۷۴۶ دلار در تن است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.