جستجو

با توجه به اینکه برخی از کارخانه های تولید کننده محصولات فولادی ضد زنگ تحویل خود را به بازار محلی افزایش دادند و معاملات آتی نیکل در بورس فلزات لندن با کاهش شدید رو به رو شد ، این عوامل بر قیمت محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین فشار آورد و باعث افزایش عرضه محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن قیمت محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین در هفته منتهی به روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر بدون تغییر بود . اما فعالان بازار انتظار دارند که با افزایش عرضه محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین ، قیمت این محصولات کاهش یابد.

محصولات فولادی ضد زنگ داخلی

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ داخلی دارای ضخامت ۲ میلی متر و درجه ۳۰۴ در شهر ووشی چین در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر در محدوده ۲۱۰۰۰-۲۱۲۰۰ یوان (۳،۲۸۴-۳،۳۱۶ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ داخلی چین نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی مانده است.

فعالان بازار گزارش دادند تقاضا برای فولاد ضد زنگ داخلی در طول هفته منتهی به روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر به طور مداوم ضعیف بود . در نتیجه هیچ تغییری در قیمت محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین ایجاد نشد.

اما به نقل از متال بولتن قیمت محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین از صبح روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر شروع به کاهش کرد. تحلیل گران صنعت اعلام کردند برخی از فروشندگان کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ داخلی چین را با قیمت ۲۰،۷۰۰-۲۰،۸۰۰ یوان در هر تن در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر ارائه دادند . این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ داخلی چین نسبت به روز چهارشنبه حدود ۳۰۰-۴۰۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

یک معامله گر مستقر در شهر ووشی چین نقل کرد: “یک کارخانه تولید کننده محصولات فولادی ضد زنگ مستقر در جیانگسو از روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر تحویل خود را به بازار محلی افزایش داد . در نتیجه این امر بر قیمت محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین فشار آورد.”

در این میان متال بولتن اعلام کرد که کاهش شدید معاملات آتی نیکل در بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر همچنین منجر به افزایش احساسات نزولی در بازار محصولات فولادی ضد زنگ داخلی چین شد.

به نقل از چندین منبع خبری قرارداد سه ماهه نیکل در بورس فلزات لندن جلسه رسمی تجاری خود را در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر با قیمت ۱۹،۹۵۵-۱۹،۹۶۰ دلار در هر تن به پایان رساند . این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند قیمت پایانی در جلسه معاملات قرارداد سه ماهه نیکل نسبت به روز قبل که برابر ۲۰،۴۰۰-۲۰،۴۵۰ دلار در هر تن بود حدود ۴۴۵-۴۹۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

محصولات فولادی ضد زنگ صادراتی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی دارای ضخامت ۲ میلی متر و درجه ۳۰۴ چین در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر در محدوده ۳،۴۵۰-۳،۵۰۰ دلار در هر تن فوب چین بود. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین نسبت به روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر حدود ۳۰-۱۴۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی روزانه Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ صادراتی درجه ۳۰۴ چین در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر در محدوده ۳،۳۱۰-۳،۳۶۰ دلار در هر تن فوب چین شنیده شد. این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند قیمت کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ صادراتی چین نسبت به روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر با کاهش حدود ۳۰-۱۰ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند که در هفته منتهی به روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر صادرکنندگان محصولات فولادی ضد زنگ در چین از استراتژی های متضاد استفاده کردند.

چندین منبع خبری گزارش دادند یک کارخانه مستقر در شمال چین در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین را با قیمت ۳۴۵۰ دلار به ازای هر تن فوب عرضه کرد . این در حالی است که قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ نسبت به هفته قبل حدود ۹۰ تن در هر تن کاهش یافته است . در نتیجه این امر باعث شده علاقه خرید افزایش یابد.

اما به نقل از متال بولتن تعدادی دیگر از کارخانه ها به دلیل افزایش ارزش پول چینی ، در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر پیشنهادات خود را برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر تن افزایش دادند.

بر اساس گزارش اداره ارز خارجی چین ، نرخ مبادله کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر از ۶٫۳۹ یوان تا ۱ دلار بود . این در حالی است که نرخ مبادله کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین در تاریخ ۳۰ سپتامبر از ۶٫۴۹ یوان تا ۱ دلار شنیده شده است.

به عنوان مثال ، به نقل از منابع خبری یک کارخانه مستقر در شرق چین کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین را در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر با قیمت ۳،۴۹۰-۳،۵۰۰ دلار به ازای هر تن فوب چین عرضه کرد. این در حالی است که فعالان بازار گزارش دادند قیمت اعلام شده از طرف این کارخانه برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین نسبت به هفته قبل حدود ۱۰ دلار به ازای هر تن بیشتر بوده است.

یک منبع صادرکننده کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ مستقر در شهر ووشی چین در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر بیان کرد: “خریداران خارجی هنوز رویکرد صبر و انتظار را داشتند و هیچ پیشنهادی برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین ارائه نکردند.”

در این میان متال بولتن نقل کرد در هفته های اخیر ، صادرکنندگان کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ به جای صادرات محصولات فولادی ضد زنگ درجه ۳۰۴ سایر محصولات فولادی ضد زنگ مانند کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ سری ۴۰۰ را صادر کرده اند.

محصولات فولادی ضد زنگ وارداتی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ وارداتی دارای ضخامت ۲ میلی متر و درجه ۳۰۴ چین در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر در محدوده ۳،۴۸۰-۳،۵۲۰ دلار در هر تن cif شرق آسیا بود. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ وارداتی چین نسبت به روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر حدود ۷۰-۸۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی روزانه Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ وارداتی درجه ۳۰۴ چین در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر در محدوده ۳۰۰۰-۳۰۳۰ دلار در هر تن cif شرق آسیا شنیده شد. این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند قیمت کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ وارداتی چین نسبت به روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر بدون تغییر باقی مانده است.

به نقل از چندین منبع خبری یک کارخانه مستقر در اندونزی به نام Tsingshan Holding هنوز در هفته منتهی به روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر هیچ پیشنهادی برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ ارائه نکرده است. این در حالی است که فعالان بازار گزارش دادند در هفته منتهی به ۳۰ سپتامبر آخرین پیشنهادات این کارخانه برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ در محدوده ۳،۳۴۰-۳،۳۶۰ دلار به ازای هر تن cif شرق آسیا بود.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند صادرکنندگان مستقر در چین کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین را در روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر با قیمت ۳،۴۸۰-۳،۵۰۰ دلار به ازای هر تن سیف ارائه کردند. منابع خبری اعلام کردند خریدارانی که به چنین محموله هایی احتیاج داشتند ، مایل به پرداخت چنین قیمت هایی برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین خواهند بود.

متال بولتن نقل کرد پیشنهادات کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ اندونزی در هفته منتهی به روز پنج شنبه ۲۱ اکتبر در محدوده ۳،۰۰۰-۳،۰۳۰ یوان در هر تن cif بود.

تحلیل میانگین قیمت های کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ داخلی دارای ضخامت ۲ میلی متر و درجه ۳۰۴ چین در ماه ژوئیه برابر ۱۸۹۵۰ ، در ماه آگوست برابر ۱۹۲۰۰ و در ماه سپتامبر برابر ۲۰۲۲۰ یوان در هر تن ex-whs چین بود که در روز چهار شنبه ۲۰ اکتبر به ۲۱۱۰۰ یوان در هر تن ex-whs چین رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.