جستجو

بررسی آمار تولید محصولات منتخب صنعتی و معدنی (مقدماتی) در نیمه نخست سال جاری نشان‌دهنده افزایش تولید در 20 ردیف از این محصولات است و گروه کامیون، کامیونت و کشنده با رشد 66.4 درصدی در صدر این آمار قرار دارد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شاتا، به دنبال استمرار اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه و تلاش و همت واحد‌های تولیدی، رشد تولید در ۲۰ محصول منتخب صنعتی طی 6 ماهه نخست سال به ثبت رسید.

بر اساس گزارشات مربوطه، در این مدت بیشترین آمار تولید مربوط به ردیف محصولات « کامیون، کامیونت و کشنده»، « روغن ساخته شده نباتی»، « ماشین لباسشویی»، «شمش آلومینیوم» و « شیشه جام» بوده است.

همچنین در این مدت بیش از 441 هزار و 400 دستگاه انواع سواری، 34 هزار و 510 دستگاه وانت، 910 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون، 335 دستگاه کمباین و 9 هزار و 457 دستگاه تراکتور در کشور تولید شده است که در بخش تولید کمباین نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد 17.5درصدی ثبت شده است.

در گزارش مذکور تعداد لوازم خانگی تولید شده در بازه زمانی 6 ماه اول امسال، بیش از 2 میلیون و 294 هزار دستگاه (افزایش 9.7 درصدی تولید) اعلام شده است که سهم یخچال و فریزر بیش از یک میلیون دستگاه (رشد تولید 10 درصدی) و سهم ماشین لباسشویی نزدیک به 669 هزار دستگاه (رشد تولید 35.1 درصدی) بوده است.

بخش دیگر این گزارش به رشد ۳.۸ درصدی تولید محصولات پتروشیمی (تولید 31.7 میلیون تُنی این محصولات) اشاره کرده است.

این در حالی است در بخش کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی، فولاد و سیمان به دلیل محدودیت‌های تحمیل شده به این صنایع طی فصل تابستان به ترتیب 9.5 درصد و 9.2 درصد کاهش تولید داشته است.

در این گزارش همچنین میزان تولید کاتد مس، ظروف چینی و شیشه جام در این بازه زمانی را به ترتیب بیش از 150 هزار تن، 29.9 هزار تن و 658.2 هزار تن عنوان شده است که نشان‌دهنده رشد 3.7 درصدی تولید کاتد مس، افزایش نزدیک به 17.2 درصدی ظروف چینی و رشد 25.4 درصدی شیشه جام نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.