جستجو

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد 2021 خود را برای اقتصاد آسیا در سال 2021 به 6.5 درصد کاهش داده است که 1.1 درصد کمتر نسبت به پیش بینی ماه آوریل است. صندوق بین المللی پول می گوید “موضوعات پویایی نامشخص همه گیری، اثر واکسن در برابر انواع ویروس، اختلال در زنجیره تامین و مسائل تزریق پول به بازارهای مالی توسط امریکا همچنان نامشخص است”. آسیا و اقیانوسیه همچنان سریعترین رشد را دارند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، انتظار می رود اقتصاد چین در سال 2021 تا 8 درصد و در سال 2022 تا 5.6 درصد رشد کند. اما بهبودی نامتعادل باقی می ماند زیرا مصرف خانوار همچنان در میان شیوع های مکرر و سخت شدن سیاست های مالی، ادامه دارد. این سازمان انتظار دارد هند پس از کاهش شدید رشد اقتصادی در سال 2020، امسال 9.5 درصد رشد کند. چشم انداز رشد ژاپن پس از سه ماهه دوم ناامید کننده و تمدید وضعیت اضطراری به 2.4 درصد کاهش یافته است.

به گفته صندوق بین المللی پول، اقتصادهای پیشرفته مانند استرالیا، کره جنوبی و نیوزلند از رونق فناوری پیشرفته و کالاها سود می برند. سایر بازارهای در حال ظهور و اقتصادهای در حال توسعه، به ویژه کشورهای آسه آن، هنوز با چالش های جدی ناشی از شیوع مجدد ویروس روبرو هستند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.