جستجو

خبر ها حاکی از آن است که قرار است یک کارخانه فولاد قدیمی در پوئبلو کلرادو، جان دوباره بگیرد و اولین فولادساز دنیا خواهد بود که بیشتر انرژی مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی تامین می نماید.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، کارخانه فولاد کوه راکی اوراز از پروژه یک مزرعه خورشیدی جدید 300 مگاواتی رونمایی کرده که بخش اعظم 750 هزار پنل خورشیدی این پروژه در خود ملک شرکت اوراز قرار دارد و این مزرعه را به بزرگترین پروژه خورشیدی در محل در امریکا تبدیل می کند که به تنها یک مشتری اختصاص داده شده است. این پروژه اولین بار در سال 2019 رونمایی شد و در حال حاضر تا حدی عملیاتی شده و تا ماه آینده به طور کامل فعال خواهد شد.

فولادی که با انرژی خورشیدی تولید شود عالی است. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، بخش آهن و فولاد مسئول انتشار 2.8 گیگاتن دی اکسید کربن در سال است که 8 درصد از کل تقاضای جهانی انرژی و 7 درصد از انتشار کربن مرتبط با انرژی را شامل می شود. این میزان آلاینده ها تقریباً با کل انتشار آلاینده های کشور هند در یک سال برابری می کند. دلیل آلایندگی کربنی بالای صنعت فولاد این است که تولید آن عمدتاً به زغال سنگ که آلوده‌ترین سوخت فسیلی است، به عنوان ماده اولیه و منبع انرژی متکی است. کارخانه اوراز هم تاکنون بیشتر از زغال سنگ در خطوط تولیدش استفاده نموده است.

کارشناسان امیدوارند چنین پروژه ای بتواند به تولید فولاد به کمک انرژی های تجدید پذیر در آینده کمک بیشتری نماید.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.