جستجو

به دلیل بحران عظیم انرژی که پیامدهای آن در سراسر قاره ها گسترده شده است، زغال سنگ به شکلی به بازار جهانی انرژی بازگشته است. چین، بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده زغال سنگ در جهان، نقش مهمی در این امر ایفا کرده است. علیرغم پیشرفت چشمگیر گاز در دهه گذشته، زغال سنگ هنوز 60 درصد از تولید برق چین را تشکیل می دهد. از این رو، به منظور مهار افزایش قیمت زغال سنگ، چین تصمیم گرفته است قبل از اینکه واردات این کالا شروع به آسیب رساندن به سودآوری شرکت‌ها کند، اقدام کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، معیار TTF اروپا، شش برابر افزایش داشته و این بدان معناست که سوئیچ گاز به زغال سنگ اروپا حداقل در نیمه اول سال آینده باقی خواهد ماند و با فرض اینکه کمبود کلی گاز طبیعی در ماه های آینده ادامه خواهد داشت، سودآوری زغال سنگ ممکن است به یک پدیده طولانی مدت تبدیل شود.

چین در طول سال جاری به دلیل بلایای طبیعی غیرقابل پیش‌بینی و بیماری همه گیر، برای افزایش تولید زغال سنگ تلاش کرده است. هفته گذشته تغییر جدیدی در این داستان ایجاد شد. درست زمانی که به نظر می رسید هیچ چیز نمی تواند رشد قیمت زغال سنگ را متوقف کند، قیمت آتی زغال سنگ چین شروع به سقوط کرد. هفته گذشته، قیمت معاملات آتی زغال سنگ حرارتی ژنگژو برای تحویل ژانویه تقریباً 35 درصد از ارزش خود را در طول هفته از دست داد. این معاملات در حال حاضر حدود 1400 یوان در هر تن متریک معامله می شود که منجر به کاهش ارزش معاملات آتی زغال سنگ و کک شده است. در مجموع، مسیر پیشروی چین بر دو رکن اصلی استوار است، تولید تا حد امکان هر آنچه که لازم است و کنترل بازار خود.

در عرض چند روز، چندین شرکت بزرگ تولید زغال سنگ چین متعهد شده اند که تولید را افزایش دهند و در نتیجه قیمت زغال سنگ را به “محدوده معقول” برگردانند و همزمان با سقف قیمتی برای فصل زمستان 2021 و بهار 2022 موافقت کنند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.