جستجو

استاندار مازندران از ساخت کارخانه کاتد مس با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بندر امیرآباد خبر داد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا ، احمد حسین‌زادگان در این خصوص، اظهار داشت: در این طرح سرمایه‌گذاری تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست‌محیطی و در جهت اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد. ‎

وی در جلسه هماهنگی سرمایه‌گذاری این کارخانه، تولید کاتد مس را بر اساس صنایع بالادستی و اقتصاد زیست‌محیطی استان دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیازمند ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگا وات برق هستیم که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۰۰ درصد محصولات این پروژه به کشورهای حوزه اوراسیا صادر می‌شود، عنوان کرد: اولین استان تولید کاتد مس در ایران متعلق به کرمان است و مازندران به عنوان دومین استان تولید این محصول در کشور با اجرای این پروژه شناخته خواهد شد و با توجه به اینکه کارخانه در مجاورت بندر امیرآباد ساخته می‌شود، به دلیل وجود ساحل مناسب مشکلی بابت تامین آب آن هم وجود ندارد.

بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و همچنین یک اسکله در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه‌آهن سراسری در شمال ایران محسوب می‌شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.