جستجو

معاملات آتی سنگ آهن به دلیل تقاضای کمتر فولاد به کاهش خود ادامه داد، چراکه کندی مصرف منجر به افزایش موجودی فولاد کارخانه ها شده است.


به گزارش معدن مدیا ، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز جمعه 29 اکتبر با 3.63 درصد یا 24.50 یوان (3.85 دلار) کاهش روزانه به 650 یوان در هر تن (101.60 دلار) رسید.

با این حال، قیمت آتی میلگرد در جلسه معاملاتی صبح امروز با 1.41 درصد یا 65 یوان (10.15 دلار) افزایش روزانه به 4674 یوان در هر تن (730.75 دلار) رسید.

تقاضای ضعیف فولاد منجر به افزایش محصولات نهایی فولادی در میان 184 کارخانه فولاد چین شده و در 27 اکتبر به 5.35 میلیون تن رسید که 6.4 درصد افزایش هفتگی داشته است.

با این حال، موجودی خرده فروشی فولاد چین در 22 تا 28 اکتبر به پایین ترین سطح 9 ماهه خود رسیده و با 3.7 درصد کاهش هفتگی 18.6 میلیون تن شده است چراکه تجار سعی دارند محصولات فولادی را قبل از فصل خارج از پیک زمستانی، تخلیه کنند.

کاهش قیمت فولاد، علیرغم کاهش هزینه مواد خام شامل سنگ آهن و زغال کک شو، حاشیه سود فولاد را در هفته های گذشته کاهش داده است.

کارخانه‌ها همچنان محموله های فاین عیار متوسط تخفیف‌خورده را برای اثرگذاری بر هزینه ها ترجیح می دهند، در حالی که برخی منابع تجاری انتظار رقابت پذیری بیشتر قیمت را برای محموله های فاین SP10 به دلیل سطوح فسفر بالاتر در مقایسه با محموله های فاین محبوب Jimblebar دارند.

در همین حال، انتظار می‌رود که پرمیوم لامپ در طول فصل گرمایش، پس از صدور مجوز ترخیص محموله های معطل زغال کک شو استرالیا در بنادر چین، به خوبی حمایت شود.

منبع : کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.