جستجو

با توجه به اینکه میزان مواد آلاینده در هوای کشور چین افزایش یافته است ، دولت چین اطلاعیه ای منتشر کرده که طبق فقط کارخانه های با سطح آلاینده درجه A اجازه دارند طبق دستورالعمل محدودیت تولید مورد نظر خود عمل کنند. این در حالی است که سایر کارخانه های موجود در منطقه تانگشان باید طبق اطلاعیه دولت میزان تولید خود را تا سطح ذکر شده محدود کنند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن دولت شهرداری چین در اطلاعیه ‌ای به تولیدکنندگان اعلام کرد که در شهر تانگشان که مرکز بزرگ تولید محصولات فولادی در چین شمالی است ، کاهش تولید شدیدتری در کارخانه‌ های فولاد سازی، کارخانه ‌های کک ‌سازی و نوردکاری از روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر معرفی شده است. منابع خبری اعلام کردند این محدودیت در تولید فولاد به منظور بهبود کیفیت هوا معرفی شده است.

متال بولتن نقل کرد طی این اطلاعیه محدودیت‌ تولید فولاد در ۲۳ کارخانه تولید فولاد یکپارچه در شهر تانگشان از روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر اعمال خواهد شد. به نقل از منابع خبری میزان محدودیت در هر کارخانه بر اساس سطوح حفاظت از محیط زیست کارخانه‌ ها و تجهیزات فولاد سازی آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین به نقل از چندین منبع خبری این اطلاعیه افزوده است که محدودیت ها تنها زمانی برداشته می شوند که کیفیت هوا در کشور چین بهبود یابد.

فعالان بازار روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر گزارش دادند طبق اطلاعیه منتشر شده توسط دولت شهرداری چین گروه شوگانگ پس از رعایت دقیق‌ترین استاندارد آلاینده بسیار کم درجه A ، اجازه دارد روش‌ محدودسازی مربوط به خود را اعمال کند. این در حالی است که ۲۱ کارخانه فولاد سازی دیگر که دارای مقدار آلاینده درجه B تا D هستند باید از دستورالعمل‌های دولت پیروی کنند و محدودیت‌های روزانه را برای کوره‌های اکسیژن اصلی (BOFs) خود اعمال کنند. به عنوان مثال، یک کارخانه بزرگ تولید کننده فولاد باید یکی از دو تاسیسات سینترینگ سنگ آهن خود را متوقف کند و ضربه زدن به کوره‌های اکسیژن اصلی (BOFs) خود را بیش از ۳۰ بار در روز کاهش دهد.

در نتیجه به نقل از متال بولتن از ۸۹ کوره بلند موجود در منطقه، ۲۱ کوره از روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر یا قبل از تاریخ ۳۱ اکتبر خاموش خواهند شد .این در حالی است که کوره هایی که کار می کنند باید بر اساس نرخ تولید BOF مشخص شده در دستورالعمل ها کار کنند.

چندین منبع خبری گزارش دادند تقریباً ۷۵ درصد از ماشین‌های سینترینگ سنگ ‌آهن از روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر خاموش خواهند شد. این در حالی است که به نقل از منابع خبری بقیه ماشین‌های سینترینگ سنگ ‌آهن مجاز به حمل و نقل یا فروش سنگ ‌آهن به مکان‌های دیگر نخواهند بود.

یک تحلیلگر صنعت نقل کرد که این مرحله از محدودیت تولید فولاد در چین کمی سخت تر از رویکرد قبلی خواهد بود که باعث کاهش ۳۰ درصدی تولید شده بود. بنابراین به نقل از منابع خبری در پی اعمال دستورالعمل جدید مربوط به محدودیت تولید فولاد از روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر عرضه فولاد از تانگشان کاهش خواهد یافت.

فعالان بازار اعلام کردند دو کارخانه کک سازی در منطقه تانگشان می توانند در مورد برنامه های محدودیت تولید خود از روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر تصمیم بگیرند . این در حالی است که ۱۶ کارخانه دیگر باید زمان تولید کک را از زمان عادی یعنی ۲۰ تا ۲۲ ساعت به ۴۸ ساعت افزایش دهند و کوئنچ کک مرطوب را متوقف کنند. زیرا کوئنچ کک مرطوب آلاینده های بیشتری نسبت به کوئنچ کک خشک تولید می کند.

همچنین به نقل از متال بولتن طبق اطلاعیه منتشر شده توسط دولت شهرداری چین در روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر، حدود ۱۲۷ کارخانه نورد مجدد نیز نرخ های عملیاتی پایین تری را شاهد خواهند بود، اگرچه در اطلاعیه مشخص نشده است که باید در چه سطحی قرار گیرند. از ۱۲۷ کارخانه نورد مجدد، ۸۹ کارخانه در منطقه Fengrun تولید خود را از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ اکتبر متوقف خواهند کرد.

در این میان منابع خبری اعلام کردند که طبق اطلاعیه منتشر شده حمل و نقل با کامیون های سنگین نیز در کارخانه های تولید فولاد، کارخانه های کک سازی و بنادر از روز پنج شنبه ۲۸ اکتبر محدود شده است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.