جستجو

اواخر مهر ماه بود که طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در دستورکار صحن علنی قرار داشت به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد تا مورد بازنگری قرار گیرد زیرا پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار به روزرسانی این طرح بود. کلیات این طرح هم پیش از این در دی ماه سال گذشته در صحن علنی تصویب و مقرر شد که طرح فولادی پارلمان به صورت دوشوری مورد بررسی قرار گیرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از خانه ملت ، مصطفی طاهری درباره علت بازگشت طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به کمیسیون صنایع و معادن، گفت: به درخواست وزارت صمت، کمیسیون صنایع و معادن و این وزارتخانه در حال همکاری با یکدیگر برای تدوین شیوه‌نامه نحوه عرضه تمام کالاهای پایه‌ای مانند پتروشیمی، سیمان، فولاد -که امکان فروش آن‌ها در بورس کالا وجود دارند، هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تدوین این شیوه‌نامه تلاش می‌شود که رابطه کلی برای عرضه تمام کالاهای مذکور به دست آید، افزود: علاوه بر این شیوه‌نامه، برخی از موضوعات مربوط به عرضه سیمان، فولاد، پتروشیمی و… به قانون‌گذاری نیاز دارد که مقرر است این موضوعات در طرح فولادی کمیسیون صنایع و معادن مدنظر قرار گرفته و این طرح به روز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: هرچند دولت مدعی شده که شیوه نامه مذکور را اجرایی خواهد کرد اما اگر دولت و وزارت صمت در اجرای این شیوه نامه و دستورالعمل کوتاهی کند، اقدامات لازم برای تبدیل شیوه نامه مذکور به قانون انجام می‌شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.