جستجو

قیمت فولاد در ماه اکتبر در چین تحت فشار بوده است. روند کاهش تولید فولاد چین نسبتا به ثبات رسیده و تقاضا به ویژه در بخش ساخت و ساز نتوانسته بهبود داشته باشد. قیمت میلگرد در چین 10.6 درصد نسبت به اوج 5 ماهه که اوایل اکتبر 934.5 دلار ثبت شده بود کاهش یافت و اواخر اکتبر به 834 دلار هر تن درب کارخانه رسید که افت تقاضا علت اصلی بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، چشم انداز تقاضا در آینده نزدیک منفی است و در ماه های آتی کمتر هم خواهد شد. از این رو چشم انداز بازار فولاد در سه ماهه پایانی سال مطلوب نیست و احتمالا کاهش تقاضا از میزان کاهش تولید بیشتر خواهد بود.

حتی اگر تولید روزانه فولاد خام چین در سه ماه پایانی سال به اندازه سپتامبر پایین باشد و 2.458 میلیون تن در روز باشد رکود تقاضا موجب می شود قیمت ها تحت فشار باشند. علت اصلی رکود تقاضا هم وضعیت بازار مسکن به دلیل محدودیت ارائه فاینانس است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.