جستجو

 تحلیل گر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن گفت: بر اساس برنامه طرح جامع فولاد کشور، ۱۲ تا ۱۵ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن فولاد باید صادر شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین ، کیوان جعفری طهرانی صبح امروز(۹ آبان‌ماه) در یک کنفرانس معدنی  اظهار کرد: تهدید صنعت فولاد کشور توسط کشورهای منطقه موضوعی است که مغفول باقی مانده است. خط لوله تاپی یا همان ترانس افغانستان برای انتقال گاز یکی از اتفاقاتی است که اگر اجرایی و به پاکستان و هندوستان وصل شود، خطری برای فولاد ایران خواهد داست و این درحالیست که طالبان نیز امنیت انتقال این خط را اعلام کرده است.

وی با بیان این که گاز رسانی به هندوستان برای فولاد ایران خطرناک است چون در چند سال آینده تولید فولاد هندوستان به ۳۵۰میلیون تن میرسد، افزود: عمان در ۲۰۳۰ قرار است به تولید ۲۵میلیون تن فولاد برسد، این درحالیست که طی ۳ روز گذشته قطر عمان و امارات اعلام کردند که ۳میلیارد دلار برای تامین گاز از طریق خط دلفین قطر در نظر خواهند گرفت و در نهایت منجر به افزایش تولید فولاد این کشورها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه طرح جامع فولاد کشور، ۱۲ تا ۱۵ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن فولاد باید صادر شود و این در حالیست که ۴ سال بیشتر فرصت باقی نمانده است؛ حال اگر توسعه صادرات نداشته باشیم بازار فولاد منطقه را به قطر عمان پاکستان خواهیم باخت.

وی ادامه داد: تامین خوراک کارخانه‌های جنوب کشور قرار است از کدام کشورها تامین شوند؟ این در حالیست که با حضور طالبان امکان استفاده از معدن حاجی گک افغانستان از دست رفت و پاکستان با طالبان برای این معدن به توافق رسید. از طرف دیگر هند نیز به ذخیره قطی بسیار بالایی از سنگ‌آهن رسیده است.

جعفری طهرانی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود؛ باید دید قراردادهایی که در خارج از کشور و توسط دیگر کشورها در حوزه فولاد بسته می‌شود چه تاثیری بر صنعت فولاد کشور خواهد داشت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.