جستجو

مارچلو اسپینلی، مدیر بخش آهن شرکت معدنی برزیلی واله، روز جمعه ۲۹ اکتبر گفت که احتمالا عرضه بازار دریایی سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۴۰ میلیون تن کاهش یابد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، این کاهش از روندی ناشی می‌شود که امسال تامین‌کنندگان مهم سنگ‌آهن از جمله برزیل، هند و کشورهای مشترک المنافع تمرکز بیشتری بر بازارهای داخلی خود داشتند. طبق گفته های مدیران اجرایی، کاهش عرضه سنگ آهن از معادن استرالیا نیز انتظار می رود. او افزود که چنین سناریویی می تواند تا حدی کاهش تقاضای چین برای سنگ آهن را به دلیل کاهش تولید فولاد جبران کند.

اسپینلی در طی یک کنفرانس تلفنی برای اظهار نظر در مورد درآمدهای سه ماهه سوم واله گفت: عمدتاً به دلیل سهمیه بندی انرژی، بحران املاک و میزبانی بازی های المپیک زمستانی سال آینده، چین کند شده است. با این حال، مقداری سنگ آهن وجود دارد که سال آینده به [بازار] دریا نخواهد رسید و نشانه ای از رشد تولید کنسانتره در چین فراتر از سطح فعلی نمی بینیم.

دولت چین در ماه‌های اخیر دستور کاهش تولید فولاد را صادر کرده و سطح کل سال ۲۰۲۱ که حدود ۱٫۰۶ میلیارد تن گزارش شده در سال ۲۰۲۰ نیز هدف قرار گرفته است. کاهش مصرف انرژی، کمبود برق و بازی‌های المپیک زمستانی پکن دلایل اصلی این اقدام هستند.

طبق تخمین واله برای سال ۲۰۲۲، تولید فولاد چین در حدود ۱٫۰۶ میلیارد تن یا حتی کمتر باقی میماند، اما همچنان بالای ۱ میلیارد تن خواهد بود.

اسپینلی همچنین اذعان داشت که بازگشتی از مسیر چین به سمت اقتصاد سبزتر با انتشار کمتر دی اکسید کربن وجود ندارد، اما خاطرنشان کرد که این امر می تواند فرصتی برای واله باشد، زیرا که نیاز فولادسازان به سنگ آهن با کیفیت بالاتر تشدید می شود و این شرکت مستقر در برزیل در موقعیت خوبی برای جذب تقاضا قرار دارد.

سرپرست بخش آهن در طول این تماس به تحلیلگران و سرمایه گذاران گفت: «نام و اساس بازی به راه افتاده، کیفیت است. زمانی که به کیفیت برتر [محصولات ما] با وجود افزایش قیمت زغال سنگ کک و انرژی می نگرید، رموز این بازی برایتان آشکارتر میشود.»

شاخص Fastmarkets برای سنگ آهن فاین ۶۲ درصد، در روز جمعه حدود ۱۰۷٫۲۸ دلار در هر تن cfr چینگدائو محاسبه گردید که دارای ۴٫۷۷ درصد کاهش از ۱۱۲٫۶۵ دلار در هر تن نسبت به روز قبل و ۱۰٫۲۴ درصد کاهش ۱۱۹٫۵۲ دلار در هر تن نسبت هفته قبل است.

در همین حال، شاخص Fastmarkets سنگ‌آهن ۶۵ درصدی با منشاء برزیل، در روز جمعه به ۱۲۷٫۱۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو رسید که ۳٫۲۰ درصد از ۱۳۱٫۳۰ دلار در هر تن در ۲۸ اکتبر و ۱۱٫۳۰ درصد از ۱۴۳٫۳۰ دلار در اکتبر در هر تن کاهش یافت.

برای ماه منتهی به ۲۹ اکتبر، شاخص ۶۵ درصد آهن، میانگین پریمیوم ۲۲٫۴۸ دلار در هر تن را برای آهن بالای ۶۲ درصد حفظ کرده که نسبت به پریمیوم ۲۲٫۶۷ دلار در هر تن در سپتامبر – و از بالاترین سطح سالانه ۳۳٫۶۹ دلار در هر تن در ژوئیه – کاهش یافته است، اما همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از ۱۲٫۸۳ دلار در هر تن و سطوح مشابه قبل از ژانویه ۲۰۲۱ است.

علاوه بر این، Fastmarkets پریمیوم پلت سنگ آهن بالای ۶۵ درصد فاین در روز جمعه ۴۷٫۱۰ دلار در هر تن cfr چین ارزیابی کرد که از ۴۶٫۷۰ دلار در هر تن یک هفته قبل افزایش یافت و به بالاترین حد سه ماهه پیشین خود رسید.

ما می توانیم کیفیت را ارائه دهیم. کار ترکیبی ما با عرضه IOCJ [سنگ آهن Carajás] این موقعیت را تقویت خواهد کرد و ما یک نمونه کار خلاقانه با بریکت های سبز خواهیم داشت. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا ۱۰ درصد. اولین هدف Vale تولید ۷ میلیون تن بریکت سبز در سال است.

این شرکت انتظار دارد که این پیشرفت‌ها، همراه با قصد افزایش تولید فید پلت و بازگرداندن ظرفیت پلت به ۶۰ میلیون تن در سال تا پایان سال ۲۰۲۲، تقاضای ضعیف‌تر چین و قیمت‌های کنونی پایین‌تر دریا را کاهش دهد. ادواردو بارتولومئو، مدیر اجرایی، در این کنفرانس گفت: به عنوان یک شرکت معدنی، ما باید برای هر چرخه ای آماده باشیم.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.