جستجو

معاون برنامه‌ریزی و فناوری شرکت فولاد خراسان گفت: مجتمع فولاد خراسان با حضور در سومین «جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی»(اینوماین 3) هفت تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان ، محمدرضا شفیعیان معاون برنامه‌ریزی و فناوری شرکت فولاد خراسان، اظهار داشت: هدف از حضور فولاد خراسان در این جشنواره فراهم کردن زمینه تعامل با نوآوران و تعالی صنعت، تحقیق، پژوهش و ‌توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سهم آن در بخش معدن و صنایع معدنی بود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین معدن و صنایع معدنی و دانشگاه‌ها باید به رابطه ای موثر و ثمربخش تبدیل شود، افزود: برای اثربخش کردن همکاری‌، باید رویدادها را با فرایندها، برنامه‌ها، و ریسک‌های تولید هم‌پیوند کرد. البته در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته و سال‌های زیادی است که بر ضرروت آن تاکید می‌شود و این جشنواره قدمی است تا بتواند ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود ببخشد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری شرکت فولاد خراسان امضا هفت تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوعات «کاهش مصرف آب در برج‌های خنک‌کننده»، «جلوگیری از اکسیداسیون میلگردها در فضای باز»، «کوتینگ سطح داخلی کریستالیزاتورهای ریخته‌گری»، «گوگردزدایی در دودکش گندله‌سازی با استفاده از کاتالیست»، «رفع انسداد سیلوهای غبار کنسانتره و آهک»، «بازیافت وانادیوم از سرباره»، «پوشش‌های با استحکام بالا بر روی رولر اسکرین‌ها» و «تصفیه پساب صنعتی با استفاده از روش نانو کاویتاسیون» را به عنوان موضوعات اصلی این تفاهم‌نامه‌ها برشمرد.

از بخش‌های مهم این جشنواره می‌توان به ارائه نیازهای فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی، برگزاری پنل‌های B۲B، مسابقه چالش برتر صنعتی، مسابقه حل مسئله و ارائه توانمندی مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها اشاره نمود.

گفتنی است، سعید قادری سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و پژوهش مجتمع فولاد خراسان در تاریخ ۲۷ مهرماه در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و فعالان حوزه اکوسیستم نوآوری نسبت به ارائه نیازمندی‌های فناورانه فولاد خراسان اقدام کردند. همچنین در پی برگزاری این بخش جنبی و در پاسخ به نیازهای فناورانه ارائه شده، پنل‌های B2B یا نشست‌های تخصصی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با تیم کارشناسان فولاد خراسان برگزار شد.

در آیین پایانی این رویداد از شرکت فولاد خراسان به عنوان یکی از حامیان این جشنواره قدردانی و لوح و تندیس تقدیر جشنواره توسط غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو به محسن مژدکانلو به عنوان نماینده فولاد خراسان اهدا شد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.