جستجو

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران توضیحاتی را درباره وضعیت ظرفیت نصب شده و عملکرد تولید سال ۱۳۹۹ کارخانجات نوردی تولیدکننده محصولات طویل فولادی (میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و سایر) مطرح کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از گروه ملی صنعتی فولاد ایران، بر اساس آمار استخراج شده از کتاب سال ۱۴۰۰ انجمن فولاد ایران، از کل ظرفیت نصب شده کارخانجات تولیدکننده میلگرد کشور تنها ۳۹.۶۸ درصد در سال ۱۳۹۹ استفاده شده است، برای کارخانجات تولید تیرآهن، این عدد ۳۴.۵ درصد و برای کارخانجات تولید نبشی، ناودانی و سایر معادل ۳۲.۵۰ درصد بوده است، به عبارتی ۶۰درصد ظرفیت کارخانجات میلگرد کشور بلااستفاده، ۶۴ درصد ظرفیت کارخانجات تیرآهن بلااستفاده و ۶۸درصد ظرفیت کارخانجات نبشی، ناودانی و سایر بلااستفاده بوده است.

شایان ذکر است به دلیل قطعی مکرر برق و عدم امکان تولید شمش و راه‌اندازی کارخانجات فولادی طی تابستان امسال، عملکرد تولید شرکت‌های نوردی به مراتب بدتر از سال گذشته بوده و پیش‌بینی می‌شود با شروع فصل سرما و افت فشار گاز، شاهد توقف مجدد خطوط تولید شرکتهای فولادی نیز باشیم.

در جهت استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های عظیم ملی صورت پذیرفته، افزایش تولید ناخالص ملی، تثبیت و توسعه اشتغال و تزریق روحیه کار، تلاش و امید در صنعت نورد کشور، ضروری است مدیران و تصمیم‌گیران کلان صنعت فولاد کشور با جدیت در این خصوص برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.