جستجو

کشورهای شرکت کننده در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP26) در سال ۲۰۲۱ در گلاسکو، دستور کار موفقیت آمیزی جهت تسریع توسعه و اجرای فناوری های پاک و راه حل های پایدار برای دستیابی به اهداف توافق نامه پاریس راه اندازی کردند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، بر اساس این دستور کار دستیابی کامل به اهدافی چون ایجاد نیروی پاک، وسایل نقلیه بدون آلایندگی، فولاد با آلایندگی نزدیک به صفر و هیدروژن کم کربن تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می شود. این دستور کار توسط ۴۱ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا و هند و همچنین اتحادیه اروپا تأیید شد.

کشورهای امضاکننده از موسسات بین‌المللی و رهبران صنعت خواستند تا در مورد میزان زیرساخت‌های موجود برای شارژ خودروهای بدون آلایندگی، تحقیق و توسعه این خودروها و باتری‌های آنها، هزینه‌های مرتبط با آنها و نیز تعداد کارخانه های فولادی با آلایندگی نزدیک به صفر در حال بهره برداری و در حال توسعه و مجموع ظرفیت جهانی برای تولید این نوع فولاد، سهم آن از تولید جهانی و نهایتا میزان سرمایه گذاری در فناوری های تولید آن را گزارش دهند.

این کشورها گفتند:”انتخاب ترجیحی در بازارهای جهانی، با استفاده کارآمد و تولید چنین فولادی تا سال ۲۰۳۰ در هر منطقه ایجاد و رشد می کند. همچنین، سال ۲۰۲۰ باید دهه تحول تمام بخش های اصلی باشد. در حالی که شرایط مختلف ملی خود را تصدیق می کنیم، تلاش خواهیم کرد در هر بخش، از جمله از طریق همکاری عمومی-خصوصی و با بسیج منابع مالی در مقیاس، با هم کار کنیم تا ایجاد اقتصاد پاک جهانی را سریع تر، هزینه کمتر و برای همه آسان تر کنیم.”

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.